Misleidende offerte (6% BTW naar 21% BTW)

Veebee
Berichten: 565

Re: Misleidende offerte (6% BTW naar 21% BTW)

#16 , 19 mei 2014 16:27

@denlowie: vergissen is inderdaad menselijk, maar als ik naar een firma stap met gerichte vragen (wat hier gebeurd is) dan verwacht ik de correcte prijsberekening.
Je kan het ook anders bekijken, de kapper wou misschien kost wat kost de opdracht doen en 'miste' zich van btw stelsel om er als goedkoopste uit te komen en wil achteraf de 'fout' rechtzetten.

Op die manier is het oneerlijke concurrentie tov kappers die wel de juiste btw stelsels hanteren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jbfender
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#17 , 24 okt 2017 21:11

Deze kwestie interesseert mij, als boomverzorger, ten zeerste.
Als ik het goed begrijp, mag 6% enkel op de arbeid van het vellen indien de stammen op grote stukken worden afgevoerd, daar ze voor verkoop bestemd zijn?
en
http://ccff02.minfin.fgov.be/KMWeb/docu ... ighlighted
"het vellen van bomen door een houthakker is een handeling die onderworpen is aan het tarief van 6 pct.. Dit omdat gevelde bomen belastbaar zijn tegen het tarief van 6 pct., bij toepassing van tabel A, rubriek VII, cijfer 12 van de bijlage bij het KB nr. 20 inzake de BTW-tarieven en in zoverre de bomen niet ter plaatse worden vernietigd (door verbranden, hakselen, enz...) èn behalve indien dat kadert in een bosbouwexploitatie { steeds 6 pct. (Parl. vr. nr. 510 van 17 november 2000, SEGHIN, Vr. en Antw., Kamer, 2000-2001, nr. 68)}; "

Indien de bomen werden gerooid, is het 21%, als ze gekapt zijn (zoals u schreef) zou het 6% moeten zijn. Neem contact op met de aannemer om dit te laten corrigeren indien u meent dat dit van toepassing is.
Dus wanneer ze ter plaatse volledig 'vernietigd' worden is het 21%, maar worden ze elders 'verwerkt' worden in functie van verkoop is het 6%? :idea:

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”