Elektrische fiets in herstelling, al 8 weken...

Paars
Topic Starter
Berichten: 4

Elektrische fiets in herstelling, al 8 weken...

#1 , 16 mei 2014 09:41

Wij hebben eind februari een elektrische fiets gekocht. Na enkele keren ermee te hebben gereden bleek er een vals contact te zijn aan de batterij. De fiets werd 30 maart terug binnengebracht en sindsdien is hij daar nog steeds. Sinds drie weken bellen wij wekelijks om te vragen hoe het staat. We krijgen steeds de melding dat hij in een ander filiaal staat om te herstellen en dat hij de week nadien zou terugkomen met het transport. Vorige week kregen we de belofte dat hij deze week op donderdag zou terug zijn, er was iets mis gelopen met het transport. Nog steeds niets gehoord...

Kunnen wij een compensatie vragen? Bijvoorbeeld volgende week geen fiets = een nieuwe uit de toonzaal voor dezelfde waarde?
Of kunnen we helemaal niets doen en moeten we gewoon blijven wachten?

Alvast bedankt voor de info!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 16 mei 2014 10:10

U zal hen eerst aangetekend in gebreke moeten stellen. Wedden dat het dan plots snel kan gaan?

Paars
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 02 jun 2014 13:24

Bedankt!

We hebben uiteindelijk voor dezelfde prijs een andere fiets mogen uitkiezen. Daar die nieuwe fiets 400 euro duurder was (de 1ste was in promotie en voor die prijs vonden we geen andere) hebben we 200 euro korting gekregen.

Hopelijk hebben we nu meer geluk.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”