aankoop wagen heelp!! dringend!!!

weerde
Topic Starter
Berichten: 62

aankoop wagen heelp!! dringend!!!

#1 , 26 jul 2007 20:22

3weken gelede bestelde ik een wagen
meer genaamd peugeot 206 en ik koos voor een "trendy"uitvoering, de 'luxueuzere'

vandaag mag ik deze gaan afhalen

garagist legt me uit goe alles werkt, oa de lichten bij deze antwoord ik 'hoef ik niet echt te weten ik ga ze toch op 'automatisch' laten staan.
hij: bij deze staat dat er niet op, dat is op de 207.
ik dacht 'vreemd maar zal het dus misbekeken hebben'

rijd me de auto naar huis, 10km verder.

kom ik de oprit opgereden roept men vader: 'wat een kras'
op de achterflank, aan beide kanten is er een diepe krab.
ik en mijn vriend hebben nogthans de auto in de garage nog even bekeken maar ja...

ik kijk in de catalogus, op de 206 luxe is er dus degelijk auto ruitenwissers en auto lichten.

in kleine lettertjes staat er wel wat geschreven dat peugeot altijd series mag veranderen ed...




wat kan ik hier aan doen?
wat zijn men rechten?

op alle catalogen staat wel dat ze voorbehouden zijn om dingen te veranderen
'Peugeot behoudt zich het recht voor te allen tijde en zonder voorafgaand bericht de modellen, de uitrusting, de specificaties, de prijzen en de beschikbaarheid aan te passen. '

maar wanneer men voor een luxe uitvoering kies, en betaalt! moet men dit toch krijgen???


:cry:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#2 , 26 jul 2007 20:51

Gaat het hier over een nieuwe auto of een occazie? Ik kan moeilijk inbeelden dat het een nieuwe is als je die al na 3 weken hebt ...

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

weerde
Topic Starter
Berichten: 62

#3 , 26 jul 2007 21:55

ja het is een nieuwe wagen

ik had gevraagd welke kleuren snel beschikbaar waren, die reeds bij de hoofdverdeler stonden...

Reclame

JD
Berichten: 41

#4 , 09 mar 2008 18:42

Geachte,

Hier hebben we inderdaad te maken met een schending vanwege de verkoper. Als u zich voor een luxe model verbonden hebt (op het contract) is de verkoper verplicht om zo'n model te leveren. Ook kan de verkoper na het sluiten van de overeenkomst niet eenzijdig terugkomen op de specificatie's en dergelijke zonder u daarvan UITDRUKKELIJK op de hoogte te stellen. U moet zeker contact opnemen met de verkoper en duidelijk uw standpunt uiteen zetten. Volgens uw beschrijving bent u hier zeker in uw recht.

Mvg
JD

Terug naar “Consumenten Koop”