Ebaystory

Lissa
Topic Starter
Berichten: 5
Locatie: Oost-Vlaanderen

Ebaystory

#1 , 26 jul 2007 09:47

Ik heb volgend voorval op Ebay:

Ik kocht op zaterdag 7/07/2007 een object van iemand.
De betaling werd de 11de overgemaakt, en werd op 13/07 gemarkeerd als ontvangen.
Op 18/07 kreeg ik het object thuis.
Deze was vol vlekken en pluizen, en ik mailde de verkoper dat dit ondraagbaar was, en dat er in haar objectbeschrijving niets vermeld stond hierover. Ik zei ook dat ik graag mijn geld terug had gehad, en voegde foto's van de vlekken bij de mail.

Haar reactie was dat ze enkel wou terugstorten, mijn betaalde bedrag min de verzending en min haar ebaykosten.
Ik ging niet akkoord, immers zij verzendt kledij met gebreken, waarom moet ik dan haar kosten betalen?

Ik vroeg er raad op de ebayfora, zonder schelden, zonder het vernoemen van een naam of een gebruikersnaam.
Op advies van iemand op de fora opende ik een geschil.
Toen bleek dat daar geen oplossing uitkwam gaf ik haar een negatieve feedback.
Een half uur later kreeg ik een negatieve feedback terug (zonder reden, uit wraak).
Ondertussen beschuldigd zij mij in het betreffende forumdraadje van laster.
Heb ik inderdaad laster gepleegd die mij ten laste kan worden gelegd?
In het betreffende forumdraadje vermeldde ze ook mijn echte naam, ik ben hier niet gelukkig mee en vind dit een inbreuk op mijn privacy.

Ondertussen is de hele situatie nogal uitzichtloos.
Zij reageert in het geschil met nonsens zodat ik het niet kan sluiten, ik kan pas sluiten als zij 10dagen niet heeft gereageerd), en dus ook geen claim kan indienen.

Ik ben mijn geld kwijt, heb er niets aan overgehouden (want object vol vlekken en pluizen), en kreeg ook nog ten onrechte een negatieve feedback.
Je zou toch denken als volwassen mensen zijnde dat onderling een oplossing kan gevonden worden? Maar blijkbaar niet dus...

Ik zou graag mijn geld terug krijgen, welke stappen kan ik verder nog ondernemen? Het is een aankoop van <100euro.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#2 , 26 jul 2007 13:57

Contacteer de klantendienst van Ebay. Begin nu al met een claim om je geld terug te krijgen. Dit zal Ebay echter alleen doen vanaf een bepaald bedrag, dus het kan zijn dat je er niet veel van overhoudt.

Vraag tegelijk aan Ebay de intrekking van je negatieve feedback. Soms wordt dat gedaan.

Sluit IN GEEN GEVAL het geschil voor je 100% tevreden bent! Want je kan het achteraf niet meer heropenen.

Als het om een Belgische verkoopster gaat en je wilt het echt ver drijven, laat dan een PV opmaken bij de politie.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Lissa
Topic Starter
Berichten: 5
Locatie: Oost-Vlaanderen

#3 , 26 jul 2007 14:51

Hallo, bedankt voor je antwoord.

De klantendienst van ebay werd reeds 3 keer gecontacteerd.
De negatieve feedback zelf wordt niet verwijderd maar het commentaar zelf werd wel verwijderd.

Een claim kan ik nog niet indienen omdat zij steeds in het geschil blijft reageren, ik kan pas de optie claim aanvinken als zij een bepaald aantal dagen niet heeft gereageerd.

Ik stelde in het geschil voor om de zaak minnelijk te regelen via de vrederechter.
En mevrouw zwaait direct met advocaten en dat het mij veel geld zal kosten.
Verder blijft ze ermee dreigen een rechtzaak te maken tegen mij voor laster op het ebayforum.

Reclame

Lissa
Topic Starter
Berichten: 5
Locatie: Oost-Vlaanderen

#4 , 26 jul 2007 15:10

Weet u hoe het zit met schadevergoedingen voor laster, en schadevergoedingen voor schending van privacy.

Ik zou de zaak hierbij laten rusten, zoveel is het mij ook niet waard.
Maar stel zij zou echt een zaak voor laster beginnen. (omdat ik op het ebayforum een topic opende over haar shirts)
Is het dan de moeite voor mij om een zaak te openen tegen haar voor schending van privacy? (priv? gegevens kenbaar maken op een openbaar forum).

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#5 , 26 jul 2007 17:19

Volgens mij gaat het hier om een vogel met een grote bek, maar als het erop aankomt ...

Rechters gaan trouwens lachen met zo'n verzoeken ... en als het toch zover zou komen: u hebt genoeg bewijzen van het feit dat het gewoon de waarheid is en geen laster.

Indien u het niet wilt laten rusten herhaal ik mijn tip om even contact op te nemen met de politie of ecops ... Misschien kunnen zij u nog meer raad geven.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Terug naar “Consumenten Koop”