Ik heb volgend voorval op Ebay:
Ik kocht op zaterdag 7/07/2007 een object van iemand.
De betaling werd de 11de overgemaakt, en werd op 13/07 gemarkeerd als ontvangen.
Op 18/07 kreeg ik het object thuis.
Deze was vol vlekken en pluizen, en ik mailde de verkoper dat dit ondraagbaar was, en dat er in haar objectbeschrijving niets vermeld stond hierover. Ik zei ook dat ik graag mijn geld terug had gehad, en voegde foto's van de vlekken bij de mail.
Haar reactie was dat ze enkel wou terugstorten, mijn betaalde bedrag min de verzending en min haar ebaykosten.
Ik ging niet akkoord, immers zij verzendt kledij met gebreken, waarom moet ik dan haar kosten betalen?
Ik vroeg er raad op de ebayfora, zonder schelden, zonder het vernoemen van een naam of een gebruikersnaam.
Op advies van iemand op de fora opende ik een geschil.
Toen bleek dat daar geen oplossing uitkwam gaf ik haar een negatieve feedback.
Een half uur later kreeg ik een negatieve feedback terug (zonder reden, uit wraak).
Ondertussen beschuldigd zij mij in het betreffende forumdraadje van laster.
Heb ik inderdaad laster gepleegd die mij ten laste kan worden gelegd?
In het betreffende forumdraadje vermeldde ze ook mijn echte naam, ik ben hier niet gelukkig mee en vind dit een inbreuk op mijn privacy.
Ondertussen is de hele situatie nogal uitzichtloos.
Zij reageert in het geschil met nonsens zodat ik het niet kan sluiten, ik kan pas sluiten als zij 10dagen niet heeft gereageerd), en dus ook geen claim kan indienen.
Ik ben mijn geld kwijt, heb er niets aan overgehouden (want object vol vlekken en pluizen), en kreeg ook nog ten onrechte een negatieve feedback.
Je zou toch denken als volwassen mensen zijnde dat onderling een oplossing kan gevonden worden? Maar blijkbaar niet dus...
Ik zou graag mijn geld terug krijgen, welke stappen kan ik verder nog ondernemen? Het is een aankoop van <100euro.