Nog niet betaalde retour

borry
Topic Starter
Berichten: 1

Nog niet betaalde retour

#1 , 28 apr 2014 15:36

Hallo iedereen,

Ik heb in februari (meer dan twee maanden geleden) een online aankoop gedaan op een Nederlandse website. Ik was niet tevreden van een product en heb het in retour terug verzonden. Tot op heden word er ons nog steeds verteld dat deze retour zo rap mogelijk betaald word maar dit is dus nog altijd niet gebeurd. Dus nu stel ik me de vraag of dit wettelijk wel zomaar kan? Ik weet dat dit normaal binnen de 30 dagen terugbetaald moet worden, maar wat kan ik doen, in dit geval, wanneer deze termijn is verstreken? Op hun website lees ik dat zij 2.75% vragen voor elke maand een factuur niet is betaald, heb ik dezelfde rechten?

Na deze bestelling heb ik nog een bestelling gemaakt bij dezelfde website. Wanneer ik de bestelling heb aangekregen keek ik de factuur na, er waren een aantal producten doorschrapt met de uitleg dat deze niet geleverd kunnen worden, zonder mij hier op voorhand iets over te laten weten. Maar kan dit zomaar? Moet er normaal geen creditnota worden opgesteld en moet deze persoon mij niet op voorhand laten weten dat dit niet geleverd kan worden? Natuurlijk zijn ook deze producten nog niet terugbetaald.

Alvast bedankt voor uw tijd en hulp.

M.v.g.
Orry V.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
snellemichiel
Berichten: 193

#2 , 29 apr 2014 22:00

Beginnen met een aangetekend schrijven te versturen en deze zowel gewoon als aangetekend opsturen en zo ook vermelden.

Daarin vermelden dat u dus nog steeds wacht op uw retour van bestelling nummer # en zij de wettelijke termijn al ruim overschreden hebben.

Vervolgens eist u een schadevergoeding omdat de overeenkomst eenzijdig is veranderd zonder toestemming van de 2 partijen.
U eist daarop nogmaals de levering van volgende goederen en zo niet een gedeeltelijke ontbinding van de verkoopfactuur voor de artikelen die zij niet kunnen leveren.
Dit neemt u vordering op een schade vergoeding niet weg.

U verwacht een oplossing en antwoord binnen de 14 dagen.
En u ziet zeker niet af van het recht om uw rechten verder af te dwingen met alle middelen die het recht verschaft.

U vermeld uw klantennummer, ordernummer, retournummer kopie facturen of andere relevante zaken.
Onderlinge mail communicatie, vergeet zeker niet duidelijk datums te vermelden eventueel een tijdslijn op te maken.
Eventueel als u een rechtsbijstandsverzekering consumentenzaken heeft kan deze van pas komen.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”