Je hebt recht op schadevergoeding als Proximus een fout begaat. Het feit dat een partij door de rechter in het ongelijk gesteld wordt houdt nog niet in dat zij een fout beging door een procedure te starten. Een procespartij begaat een fout als een normaal redelijk mens in die omstandigheden niet zou procederen.
Als u schadevergoeding wil moet u dit vragen. Dit moet u schriftelijk doen: een conclusie neerleggen waarbij u schadevergoeding vraagt voor tergend en roekeloos geding.
Hoe doe ik dat? Die conclusie neerleggen, de schadevergoeding vragen? Doe ik dit nog voor ik een dagvaarding krijg van hen, of nadien,...?
De ombudsdienst voor Telecommunicatie... Daar ben ik niet over te spreken. Ik heb een sterk vermoeden dat zij samenspelen met Proximus.
Zij deden niks anders dan mailtjes doorsturen, zonder enig commentaar van henzelf. Zij "vergaten" ook om mijn dossier te behandelen. Ze beloofden mij dan een vergadering vast te leggen met Proximus en zouden me op de hoogte houden. Toen ik maanden later zélf maar weer belde om te informeren hoe het stond, kreeg ik doodleuk te horen dat ze vergeten waren om een datum vast te leggen... Ondertussen hebben zij dit afgehandeld, en vinden ze ook maar dat ik die €40 had moeten betalen.
Gebruiker21: daar gaat het me net om, had ik die €40 betaald, had ik ze nooit terug gezien. Ik betaal nog liever €1000 gerechtskosten, dan die €40 aan Proximus. Ik heb meer gedaan dan ik moest doen. De eerste keer aan de telefoon beloofden ze me alles in orde te maken. Ik belde nog eens extra, en stuurde een mail. Die ze ook beantwoord hebben. Het is duidelijk dat het een tekortkoming is van hun kant. Daarvoor hoef ik niet te betalen. Het is me een kwestie van principe.
Toch, ik ben van mening dat het me helemaal niks mag kosten, aangezien zij de fout gemaakt hebben. Niet ik.
Vandaar dat ik ook schadeloos gesteld wil worden voor de geleden schade. Ik heb reeds uren werk gestoken in de telefoontjes, de ombudsdienst, de incassobureaus, de deurwaarder,... Net zoals ik nu opnieuw tijd eraan besteed om uit te zoeken hoe ik hier schadeloos voor gesteld kan worden.
Voor mij is een beantwoorde mail net zo goed als een aangetekend schrijven. Ik vind het vreemd dat zelfs een instantie als de ombudsdienst dit gewoon naast zich neerlegt.
De ombudsdienst voor Telecommunicatie... Daar ben ik niet over te spreken. Ik heb een sterk vermoeden dat zij samenspelen met Proximus.
Zij deden niks anders dan mailtjes doorsturen, zonder enig commentaar van henzelf. Zij "vergaten" ook om mijn dossier te behandelen. Ze beloofden mij dan een vergadering vast te leggen met Proximus en zouden me op de hoogte houden. Toen ik maanden later zélf maar weer belde om te informeren hoe het stond, kreeg ik doodleuk te horen dat ze de datum vergeten waren om een datum vast te leggen... Ondertussen hebben zij dit afgehandeld, en vinden ze ook maar dat ik die €40 had moeten betalen.
Gebruiker21: daar gaat het me net om, had ik die €40 betaald, had ik ze nooit terug gezien. Ik betaal nog liever €1000 gerechtskosten, dan die €40 aan Proximus. Ik heb meer gedaan dan ik moest doen. De eerste keer aan de telefoon beloofden ze me alles in orde te maken. Ik belde nog eens extra, en stuurde een mail. Die ze ook beantwoord hebben. Het is duidelijk dat het een tekortkoming is van hun kant. Daarvoor hoef ik niet te betalen. Het is me een kwestie van principe.
Inzake een ander dossier bij diezelfde ombudsdienst deelden ze mee dat de klant beter een "Servicecontract" had afgesloten... Dan zou Belgacom het probleem binnen 24u oplossen. (Ging over een bedrijf dat al meer dan een maand zonder vaste telefoonlijn zat, óók een kleine vergissing, per ongeluk telefoon ipv internet afgesloten...)
Naar mijn gevoel werkt die ombudsdienst enkel correct als het gaat om Belgacom en Base...
Inzake een ander dossier bij diezelfde ombudsdienst deelden ze mee dat de klant beter een "Servicecontract" had afgesloten... Dan zou Belgacom het probleem binnen 24u oplossen. (Ging over een bedrijf dat al meer dan een maand zonder vaste telefoonlijn zat, óók een kleine vergissing, per ongeluk telefoon ipv internet afgesloten...)
Naar mijn gevoel werkt die ombudsdienst enkel correct als het gaat om Belgacom en Base...