tuintafel aangekocht, winkel weigerd garantie te geven

lieverd4
Topic Starter
Berichten: 31

tuintafel aangekocht, winkel weigerd garantie te geven

#1 , 23 apr 2014 22:11

vorig jaar heb ik een tuintafel aangekocht in een klasse winkel. ( dacht ik toch)
ze hebben de tafel zelf geplaats op ons terras. na 1 maand schilferde onze tafel af. het was een tafel in inox en het blad in wit gezandstraald glas.
dus afschilferen dat kon dus al niet. ze hebben toen het deel van het glas vervangen. een maand later terug hetzelfde , maar dan op het deel die uitschuift. opnieuw werd het deel binnen de week hersteld. maar toen begon de miserie. 4 maand later ( tafel dus 6 maand) begon de tafel te roetsen en glas opnieuw afschilferen en de lijm loste zodat mijn glazen bleden loskwamen te liggen. levensgevaarlijk aangezien ik kinderen heb.
ik heb toen de zaak telefonische gecontacteerd en gemaild. ik kreeg geen antwoord en geen oplossing.
toen ik na 5 maand proberen toch eens iemand aan de lijn kreegvertelde die mij doodleuk dat ik geen garantie had en dat ik al blij mocht zijn dat de tafel de vorige keren is hersteld. ik had opeens geen garantie meer. ze vroeg mij ook waar ik dat had gelezen dat ik 2 jaar garantie had.
ze was echt stout met haar mond. ik heb toen nogamaals een mail gestuurd. ik kreeg als antwoord dat ik lijm kon kopen in de brico die tegen weersomstandigheden kon en een product om de roestvlekken van de tafel te krijgen. toch een schande voor een tafel die 1400 euro heeft gekost.
ik heb ondertussen een aangetekend schrijven gedaan. nu na 3 weken nog steeds geen reactie. ik had vermeld dat ik beroep wou doen op de garantiewet van 2004 en dus wou dat ze de tafel kwamen terug halen en ik mijn geld terug wou. geen antwoord en dat voor zo een klasse zaak.
wat kan ik nu nog verder doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 23 apr 2014 23:28

Regelgeving.
Hebt u een factuur?
Het ganse verloop met data - alle berichten schriftelijke mails sms en maar ook telefoons chronologisch in brief vermelden.
Persoonlijk zou ik nog eens terugbellen en dat gesprek ( is wettelijk) opnemen In dat gesprek vragen naar het waarom niet en aandringen op garantie -
Daarna zal het (vrede)rechtbank worden.

http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 1&numero=1" onclick="window.open(this.href);return false;

werkstudent
Berichten: 52

#3 , 29 apr 2014 16:05

Of eens op een drukke zaterdag met luide stem uw beklag gaan doen in de winkel... Dat wil de zaken ook al wel eens bespoedigen.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”