Ik weet niet wat nu te doen nadat een aannemer werken uitvoerde, maar wel zonder een door mij getekende offerte (dus geen contract) . Op zich vondt ik dat geen probleem , want ik wou wel betalen ware het niet dat ik zelf na zijn werken een aantal bijkomende werken moest uitvoeren omdat deze niet goed uitgevoerd waren . Ik heb enkele keren telefonisch gevraagd om zijn prijs (factuur) aan te passen rekening houdend met de door mijn gemaakte kosten maar hij weigerde telkens . Ik liet de deur open voor een compromis maar nu ettelijke maanden later stuurt hij via een advocaat een zg. minnelijke invordering met natuurlijk verwijlintresten . Ik weet dat hij geen enkel contract heeft waar enerzijds de uit te voeren op staan en anderzijds de overeengekomen prijs , enkel een voorstel-offerte .
Anderzijds kan ik zeggen dat ik de betrokken factuur niet gekregen heb want ze werd niet aangeteknd verstuurd en er werden tot voor de minnelijke invordering geen aanmaningsbrieven verstuurd . Ik heb van de niet uitgevoerde werken foto's gemaakt en heb facturen van materialen die duidelijk slaan op de door mij achteraf gedane werken .
Hoe moet ik reageren op de aangetekend verstuurde minnelijke invordering ? Wat zijn mijn kansen om alsnog de door mij gemaakte kosten te recuperen via een verminderde betaling . En wat als hij naar de rechtbank stapt; waar staat ik dan zelfs al is er geen schriftelijke overeenkomst ?
Het gaat hier over een totaal bedrag van enkele duizenden Euro waar ik achteraf ongeveer 400 Euro aan bijkomende kosten had .
Dank bij voorbaat voor goede adviezen ...