De keuken werd 4 jaar geleden geplaatst. Er zijn 4 bauknecht toestellen ingebouwd. Montagehandleidingen werden niet mee afgeleverd.
Eind vorig jaar merkte ik dat de microgolf niet meer vast in zijn kast hing.
Aangezien ik ervan uitging dat er ergens een vijs in de kast (waar ik niet aankan) los kwam te zitten, heb ik de keukenmaker gebeld om iemand te sturen. Ik heb me flexibel opgesteld en een dag van thuis gewerkt, een dag dat ze in de buurt moesten zijn voor andere herstellingen.
Een maand later is er dan een technieker gekomen. Na 10 minuten was de klus geklaard. Blijkbaar kan je een vijs aanvijzen vooraan de microgolf, die de klemmen vaster zet. Ik heb een document ondertekend dat de werken werden uitgevoerd, maar het vakje met het uurloon was leeggelaten. Het dubbeltje nog in mijn bezit.
2 weken later krijg ik een factuur van 104 euro voor die 10 minuten werk. Ik heb aangetekend gereageerd dat ik niet betaal aangezien dit binnen de garantie van montage valt (10 jaar garantie). Zij reageerden en zeiden dat het onder de garantie van de toestellen valt.
Mijn reactie was dat het niet uitmaakt, aangezien ik ook 5 jaar garantie heb op bauknecht als je 4 toestellen koopt. Zij hebben bauknecht gecontacteerd, en blijkbaar heb je dit enkel als je je ook binnen de maand registreert (wat de keukenmaker niet gedaan heeft, en waarvan ik pas op de hoogte was bij het eerste mankement, 3 jaar na factuurdatum, en waarvoor ik btw niets moest betalen na vertoon van de factuur). Nu is de vraag wat er in de kleine lettertjes staat van de bauknecht garantie. Ik heb niets op papier, enkel de factuur, en daar staat het niet op vermeld.
Soit, volgens mij is dit nog steeds een montagefout. Ik wil dat gerust gaan uitleggen in een rechtzaak, maar ik wil natuurlijk ook niet teveel kosten opstapelen.
Wat is uw raad?
3 opties:
- Ik betaal niet, na nogmaals een aangetekende brief te sturen met mijn motivatie.
- ik betaal wel, maar betaal pas nadat ze andere mankementjes aan de keuken die zeker binnen garantie vallen komen herstellen
- ik betaal wel
Het is vooral het principe:
- dit lijkt me een montagefout
- als niet, 104 euro voor 10 minuutjes als ze hier toch in de buurt moeten zijn is onredelijk hoog. De factuur vermeld niet de gepresteerde uren, gewoon een totaal bedrag