Verzendkosten en retourkosten bij online webshop

noukies
Topic Starter
Berichten: 27

Verzendkosten en retourkosten bij online webshop

#1 , 26 mar 2014 16:29

Beste,

Ik heb vorige maand een bestelling gedaan bij een internetwebshop
nu heb hiervoor al verzendkosten moeten betalen 4,95,-

omdat het kleding stuk niet naar mijn wens was heb ik het retour verzonden
daarvoor heb ik ook kosten moeten betalen 6,50,- om het terug te zenden

Nu krijg ik zo net een mail van de webshop dat ik 8,95,- nog dien te betalen
heb ik contact opgenomen en blijkbaar zijn dat weeral verzendkosten

Dit kan toch niet ? dan betaal ik gewoon meer dan het dubbele verzendkosten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 26 mar 2014 17:17

Ik snap niet waarom je spreekt van dubbele kosten? Het wordt toch ook dubbel verstuurd?

Wel raar dat de bedragen verschillend zijn.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 27 mar 2014 09:39

Dit hangt af hoe en met wie je het verzend, kosten verzending kan verschillend zijn.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

noukies
Topic Starter
Berichten: 27

#4 , 27 mar 2014 10:56

bij aankoop op de webshop heb ik 4,95,- verzendkosten moeten betalen

dan retour gestuurd dat was via de post 6,50,- wat ik ook wel een beetje normaal vind
dat je dat moet betalen

maar dat ze achteraf nog eens een factuur zenden om dan de betaling van 8,- te doen
vind ik wel wat erover om verzendkosten en administratie kosten

Milo72
Berichten: 1026

#5 , 27 mar 2014 11:18

bij aankoop op de webshop heb ik 4,95,- verzendkosten moeten betalen

dan retour gestuurd dat was via de post 6,50,- wat ik ook wel een beetje normaal vind
dat je dat moet betalen

maar dat ze achteraf nog eens een factuur zenden om dan de betaling van 8,- te doen
vind ik wel wat erover om verzendkosten en administratie kosten
Wat me niet helemaal duidelijk is in je verhaal: ze sturen een factuur voor verzendkosten en administratiekosten... van welke verzending ? Die eerste verzending (waarvoor je al 4,95 betaalde) ? Of hebben ze je (op jouw vraag) iets anders gestuurd ter vervanging van het teruggestuurde item ? Of hebben ze de betaling van de eerste bestelling teruggestort, maar vragen ze nu wel 8 euro administratiekost omwille van dit terugzenden ?

Met andere woorden: hoe is die teruggezonden bestelling afgehandeld, is die geannuleerd (dus geld teruggestort), of vervangen door een ander item (dat opgestuurd werd) of ... ?
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

noukies
Topic Starter
Berichten: 27

#6 , 27 mar 2014 15:30

Ik heb dus online een bestelling gedaan en ook betaald
het bedrag van de aankoop + het bedrag van verzendkosten 4,95,-

ik heb daarna het pakje retour verzonden omdat het niet naar mijn wens was,
heb ook geen andere bestelling geplaats of geruild.

ik heb dan een bevesting gehad dat het pakje retour is gekomen
en dat ik nog 8,- moest betalen voor verzendkosten en adminstratiekosten

waarom nog een keer verzendkosten ?
ik heb bij mijn bestelling al verzendkosten betaald om het naar mij te laten toekomen
en heb verzendkosten betaald om het retour te sturen (wat normaal is)

maar dat ik dan nog eens verzendkosten & kosten voor administratie moet gaan betalen
gaat mijn petje te boven

noukies
Topic Starter
Berichten: 27

#7 , 27 mar 2014 15:31

ps : geld nog niet terug ontvangen omdat dat een een week kan duren

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#8 , 27 mar 2014 15:43

Ik heb dus online een bestelling gedaan en ook betaald
het bedrag van de aankoop + het bedrag van verzendkosten 4,95,-

ik heb daarna het pakje retour verzonden omdat het niet naar mijn wens was,
heb ook geen andere bestelling geplaats of geruild.

ik heb dan een bevesting gehad dat het pakje retour is gekomen
en dat ik nog 8,- moest betalen voor verzendkosten en adminstratiekosten.
Da's niet normaal. Normaal stuur je het product terug op jouw kosten, en krijg je je geld terug dat je betaald hebt voor het product (niet voor de verzending). Wat staat hierover in de algemene voorwaarden van de webshop?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

noukies
Topic Starter
Berichten: 27

#9 , 28 mar 2014 08:10

Dit staat er bij de voorwaarden:

Uw pakje wordt per post verzonden. De verzendkosten bedragen € 5 per bestelling. Bij een bestelling met een bestelwaarde van ten minste € 60, betaalt u geen verzendkosten.



over retounuren :
Uiteraard betalen wij uw verzendingskosten terug voor elke terugzending te wijten aan een door ons begane vergissing, en dit op basis van het geldende posttarief.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#10 , 28 mar 2014 09:10

over retounuren :
Uiteraard betalen wij uw verzendingskosten terug voor elke terugzending te wijten aan een door ons begane vergissing, en dit op basis van het geldende posttarief.
Dit is niet het geval bij u. Het gaat niet over een vergissing van de webshop, maar over jij die gebruik maakt van je bedenkingsrecht. Is daarover niets te vinden in de algemene voorwaarden?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

noukies
Topic Starter
Berichten: 27

#11 , 02 apr 2014 15:40

Ik heb tot heden nog geen terug betaling gehad,
en zal ook die extra kosten niet betalen

heb ondertussen eens een mailtje gestuurdt naar de cosumentendienst
hopelijk weten zij wat ik kan doen

Ik koop zoveel online van verschillende webshops maar deze is toch wel de eerste keer dat ik het voor heb ze

Terug naar “Consumenten Koop”