Hallo ,
Op 15 februari kocht ik een 2dehandswagen bij een autohandelaar.
op mijn factuur staat bij levering : " Leveringsdatum nog niet afgesproken, maar minstens 4 dagen na bevestiging.
(Er moest eerst nog bevestiging van goedkeuring autolening gegeven worden )
Op dinsdag 18 februari was de autolening in orde , de motorkap daar had ik een opmerking over dus dat zouden ze in orde brengen.
Ze dienden dan enkel nog naar de keuring te gaan.
Op zondag 23 februari ben ik gaan kijken hoe het nu zat , de motorkap was nog niet teruggeplaatst , ook dus nog niet naar de keuring geweest.
Ondertussen ben ik eens wat grondig naar dezelfde modellen beginnen rondkijken en was mijn verbazing groot dat ik zo goed als het dubbele in aankoopprijs heb betaald . Die auto's liggen nu eenmaal niet goed in de markt. Ik had beter moeten uitkijken maar goed , ik heb hen toch een mail gestuurd waarop ik mijn ongenoegen uitte dat de winst in dit geval wel enorm is . Dat dit verkoop - handel is weet ik , dat een verkoper maar 1 doelstelling heeft : met name winst maken weet ik , maar dit ... het prijsverschil is enorm. Ik heb daar antwoord op gekregen dat ze dit gingen overmaken aan de hoofdzetel en wachten op hun reactie , waarna ze me terug gingen contacteren.
Ik was ook verplicht om een " afleveringspakket " te betalen van 149 euro. Dit houd in : fluo-jasje , auto matten van hun zelf , brandblusser , gevaarsdriehoek en ja je krijgt een jaar " pech onderweg "
Persoonlijk vind ik dat een driehoek , brandblusser er automatisch inclusief moet zitten bij aankoop wagen ?
Tot op vandaag 2 maart heb ik nog steeds niets gehoord van de handelaar omtrent de auto , mijn vraag is nu kan ik de auto annuleren ?
Staat er een bepaalde tijdslimit in het wetboek of hangt alles af van wat er op het contract staat ? Leveringsdatum nog niet afgesproken , maar minstens 4 dagen na bevestiging... Ben ik nu de klos ?
Groeten ,
Ph.