Ik zie niet in waarom de garantiewetgeving niet zou gelden voor inductie-kookplaten. Uw klaar en duidelijke "uitleg" als "expert" overtuigt mij nog niet in het minst waarom dit zo zou zijn. Kan u mij hiervoor de wettelijke basis doorsturen?Geachte Heer of Mevrouw
in de topic betreffende de garantie op een glasplaat slaat u toch flink de bal mis zeker met uw uitleg omtrent het ontstaan en verder lopen van een barst.
Met 30 jaar ervaring in de branche van het glas en een doorgedreven kennis van de materie kan ik u klaar en duidelijk weerlegbar redenen geven waarom een fabrikant nooit in deze een garantie zal geven op een soortgelijke glasplaat. Veel heeft te zien met onvermijdelijke onvolmaaktheden tijdens de productie van de grondstof glas zelf alsook met een behandeling die het glas ondergaat o te kunnen worden gebruikt als kookplaat.
Ik heb echter moeten vast stellen dat de geest van het forum zo is dat zelfs een klaar en duidelijke uitleg waarom de consument in deze ongelijk heeft niet wordt geapprecieerd.
Maar dat u in deze redelijk fout bent omdat u technisch niet op de hoogte bent is mij wel duidelijk.
Degene die meent dat glas niet onder de garantiewetgeving valt. En tot nu toe heb ik hier geen antwoord op gehad, en vind ik zelf niets dat dit zou aantonen.Ja dat is natuurlijk de vraag, maar wie kan het beantwoorden.
Valt wel mee. En vaak niet nodig, als je maar duidelijk genoeg laat merken dat je op de hoogte bent van je rechten. Daarnaast is een rechtsbijstandverzekering ook altijd aan te raden om je te helpen in deze zaken (en ook zij lossen veel op zonder rechtbank).En naar de vrederechter stappen om dit te laten afdwingen zal ook niet zo simpel zijn.
Dat zou ik zeker ook doen, wat je niet doet kun je ook niet bekomen.Degene die meent dat glas niet onder de garantiewetgeving valt. En tot nu toe heb ik hier geen antwoord op gehad, en vind ik zelf niets dat dit zou aantonen.Ja dat is natuurlijk de vraag, maar wie kan het beantwoorden.
Valt wel mee. En vaak niet nodig, als je maar duidelijk genoeg laat merken dat je op de hoogte bent van je rechten. Daarnaast is een rechtsbijstandverzekering ook altijd aan te raden om je te helpen in deze zaken (en ook zij lossen veel op zonder rechtbank).En naar de vrederechter stappen om dit te laten afdwingen zal ook niet zo simpel zijn.
Op het moment van aankoop zijn het geen onroerende goederen, en als u goed kijkt op de site van de FOD economie, zal u lezen dat de plaatsing van goederen indien deel van de verkoopovereenkomst (met als voorbeeld het plaatsen van ramen, toch zeer duidelijk iets dat onroerend wordt door bestemming) ook onder de wet betreffende garantie valt.Gezien het vermoedelijk ook een "inbouw" plaat was heet u van het roerend goed een onroerend goed gemaakt door bestemming. U bouwde namelijk het toestel in een meubel zijnde uw keuken kast. De 2 jarige garantie is dan ook niet van toepassing. De regels van het FOD zijn daar vrij duidelijk in. Keukentoestellen blijven alleen gedekt als zij LOS staan en niet ingebouwd zijn. Maar dat "vergeten" sommigen hier u natuurlijk te vertellen
Bullshit. Geplaatst onder spanning, effect van warmte op zwak punt, lichte beschadiging bij plaatsing (valt ook onder garantie!) die zich verder zet door een extra invloed (bijvoorbeeld 1 van voorgaande). Dat het niet vaak voorkomt wil ik aannemen, maar dat het onmogelijk is...Bovendien bestaan de meeste inductieplaten uit gehard glas. De kans dat er een scheur optreed in gehard glas is 0,000000000000000000000
Barsten kan wel maar scheuren zoals een normaal glas ? quasi onmogelijk