Met internet bedrijven opletten, vb u koop een acer laptop in nederland 1 jaar waarborg, u koop diezelfde laptop in belgie 2 jaar waarborg.
Je moet maar eens proberen een batterij van een laptop die ouder is dan 6 maand te laten vervangen in garantie.
Dat staat meestal ook op de garantiekaart,maar of het wettelijk is of niet,kan ik niet zeggen,ik ben geen advocaat,geen jurist en geen rechter.
Maar veel zaken,zijn een uitzondering op garantie.Mijn vader heeft tijdenlang geleden,een nieuwe tv gekocht met beeldbuis (platte waren er nog niet).Na 3 maand,was de beeldbuis kapot en belde naar de verkoper.Antwoord:sorry meneer,maar dat valt niet onder de garantie.Toen heb ik zitten opsporen,op het internet,en gegevens gevonden over dit type tv,waardoor duidelijk was,dat dit een constructiefout was,er waren tientallen berichten daarover te vinden. We zijn dan met die afdrukken naar de winkel geweest,waar de winkel contact heeft opgenomen met de fabrikant met die documenten,en dan heeft de fabriek toch een nieuwe beeldbuis gegeven,maar werkuren moesten wel betaald worden.
Om op de eigenlijke zaak te komen.Ik steek zelf mijn pc's samen,en na 2 jaar en 14 dagen brak mijn solid state drive kortweg SSD.Belde naar de winkel,en die wilde me niet helpen,omdat die 14 dagen buiten garantie was.
Ik gaf het echter niet op,en zocht informatie op over die schijf,en vond een e-mail adres ergens in amerika.Ik heb mijn probleem geschreven naar daar.Enkele dagen later mail teruggekregen,met Europees e-mail adres,en moest daar mijn verhaal doen.zij sturen mail terug,en moest een paar test doen,en als die negatief waren,moest ik terugmailen.Lukte dus niet,en ik mailde terug.Ik kreeg een mail terug,met een pdf bestand,die ik moest afdrukken.De ssd,deze afdruk en de factuur,moest ik verpakken en opsturen.Na 3 weken,kreeg ik een andere herstelde ssd terug,(had serienummer opgeschreven en die verschilde) en nu na 1 jaar,draait die SSD nog perfect,anders kon ik nu niet typen.
Dus zoek het defecte onderdeel,zoek de fabrikant,en doe zoals ik.Engels is wel een must,maar buiten u tijd,dat u er in steekt,ben je niks kwijt.En in het beste geval,ben je,je verzendkosten kwijt,maar krijg je een nieuw (hersteld) toestel.
succes zou ik zeggen.
Je kan nu zeggen,gelukzak,maar ik heb ook veel zaken gehad die op een sisser uitkwamen.Hangt af van de fabrikant.