verplichten tot aankopen???

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: verplichten tot aankopen???

#16 , 24 feb 2014 13:11

Er is iets wat ik niet begrijp. Je gaat eerst een lening aan voor een bepaald bedrag, je hebt niet eens op papier dat de lening is goedgekeurd en dan ga je de auto kopen?
TS ging er van uit dat het mondeling akkoord van het filiaal voldoende was om de lening als in orde te bschouwen. Onterecht dus.
Het is wel oer dom van die verkoper dat hij de wagen vrijgegeven heeft vooraleer de betalingsmodaliteiten volbracht werden.
Van zodra de verkoopsovereenkomst getekend is, is de zaak rond voor de verkoper. Hoe achteraf betaald wordt is het probleem van de koper, niet van de verkoper. Dus helemaal niet oer dom van de verkoper. Als de verkoopsovereenkomst getekend is, is de auto verkocht. Punt. (TS heeft wel nog niet expliciet gezegd dat de overeenkomt oof effectief getekend is, maar ik ga er wel van uit, anders gaat de verkoper het roze formulier niet meegeven.)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke
Berichten: 2434

#17 , 24 feb 2014 13:57

@Gebruiker21, ik ken weinig verkopers waar er geen "boter bij de vis" moet zijn, bij overhandiging van een verkochte auto.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#18 , 24 feb 2014 19:14

IK stel voor de ...ste keer vast dat er zoveel mensen zijn die de betekenis van een overeenkomst (contract) verkeerd inschatten.
Ieder diploma zou geweigerd moeten worden indien men niet tien keer luidop zegt: "Een contract is bindend voor BEIDE partijen".
+ voor de latinisten: "pacta sunt servanda".
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#19 , 25 feb 2014 11:12

@Gebruiker21, ik ken weinig verkopers waar er geen "boter bij de vis" moet zijn, bij overhandiging van een verkochte auto.
Meen je dat? Ik heb die van mij meegekregen terwijl het overgrote deel nog moest betaald worden hoor (afbetalingsplan tegen 0% rente).

In geval van de TS is de wagen trouwens helemaal niet meegegeven. Enkel de roze kaart om al bepaalde formaliteiten in orde te brengen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

bosprocureur
Berichten: 6858

#20 , 25 feb 2014 11:16

@Gebruiker21, ik ken weinig verkopers waar er geen "boter bij de vis" moet zijn, bij overhandiging van een verkochte auto.
Meen je dat? Ik heb die van mij meegekregen terwijl het overgrote deel nog moest betaald worden hoor (afbetalingsplan tegen 0% rente).
In geval van de TS is de wagen trouwens helemaal niet meegegeven. Enkel de roze kaart om al bepaalde formaliteiten in orde te brengen.
Het overgrote deel moest u nog betalen, maar de verkoper had alvast zijn geld ontvangen, mag ik hopen. U betaalt wsch gewoon af aan een kredietmaatschappij, al dan niet gelieerd aan het merk.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#21 , 25 feb 2014 13:13

Het overgrote deel moest u nog betalen, maar de verkoper had alvast zijn geld ontvangen, mag ik hopen. U betaalt wsch gewoon af aan een kredietmaatschappij, al dan niet gelieerd aan het merk.
Ik betaal af aan het financiële departement van het merk. Als ik stop te betalen, is het het concern van het merk dat het verlies draagt.

Back on topic nu: TS heeft (hoogst waarschijnlijk) een verkoopsovereenkomst getekend. Als hier iemand "dom" is geweest, is het de koper. Garage heeft de wagen nog helemaal niet vrijgegeven en zal dat ook niet doen als de koper niet betaalt. Daarentegen MOET de koper betalen, want ze heeft een contract getekend. Als ze niet betaalt, heeft de verkoper alle recht op een schadevergoeding.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Happy & Blonde
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#22 , 30 jul 2016 13:52

Verkoopovereenkomst moeten betalen ?
Als ge niet kunt ?
Hoe gaat dat dan ?
In schijven ?
Zoals bij een lening dus ?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#23 , 30 jul 2016 14:00


Verkoopovereenkomst moeten betalen ?
Als ge niet kunt ?
Hoe gaat dat dan ?
In schijven ?
Zoals bij een lening dus ?
Als je niet kan, dan komt den deurwaarder en leg beslag op spullen waarop hij beslag kan leggen.

Die zal een voorstel tot betalen in schijven, kan je dit ook niet, dan komt hij een paar jaar nog eens terug met wat kosten erbij !
Dan word het triestig en is het een straatje zonder einde, soms (CSR) !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

giserke
Berichten: 2434

#24 , 30 jul 2016 14:07

@Gebruiker21, ik ken weinig verkopers waar er geen "boter bij de vis" moet zijn, bij overhandiging van een verkochte auto.
Meen je dat? Ik heb die van mij meegekregen terwijl het overgrote deel nog moest betaald worden hoor (afbetalingsplan tegen 0% rente).

In geval van de TS is de wagen trouwens helemaal niet meegegeven. Enkel de roze kaart om al bepaalde formaliteiten in orde te brengen.
Bij een autoverkoop op afbetaling heeft de verkoper zijn geld ontvangen. U betaalt de financiering af.
Kan natuurlijk zijn dat de verkoper de financiering regelt, maar dat maakt niet uit.

Maar dat een verkoper zomaar zal zeggen hier de wagen, kom volgende week maar efkes langs met het geld? Vergeet het!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#25 , 01 aug 2016 08:59

Maar dat een verkoper zomaar zal zeggen hier de wagen, kom volgende week maar efkes langs met het geld? Vergeet het!
Toevallig hebben we een paar maanden geleden onze tweede wagen gekocht. Aangezien het nogal dringend was (andere wagen was in panne gevalle, en we gingen deze niet meer laten herstellen) en we een stockwagen naar onze zin gevonden hadden in de garage zelf, hebben we een wagen meegekregen na het voorschot betaald te hebben. Rest is met overschrijving betaald enkele dagen nadat we de wagen gaan halen zijn. (verzekering en nummerplaat was op 2 dagen geregeld na betaling voorschot). We zijn wel al jaren klant bij die dealer en hebben er al een aantal auto's gekocht. Maar we hebben de auto dus wel meegekregen met enkel een betaald voorschot van €1500. Maar bon, op zich is dit allemaal wat off topic voor dit stokoude topic ;)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”