Verkopen in loten van een object

wingman
Topic Starter

Verkopen in loten van een object

#1 , 14 feb 2014 19:16

In hoeverre is het verkopen van een object door middel van loterij legaal in Belgie?
Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan het verkopen van een woning door middel van loten aan 100 euro per stuk.
Een loting op het einde van de termijn duidt de winnaar van de woning aan.
Je kan dit dan bijvoorbeeld ook gaan doen voor een auto, moto, machines.......

Wat zegt de wetgeving hierover? Is dit een vorm van loterij?
Wat doe je dan als niet alle loten werden verkocht?.....
Ik moest hieraan denken omdat ik laatst ergens heb gelezen dat een woning ergens in Afrika op deze wijze werd verkocht.

Johan

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 14 feb 2014 19:56

Verboden in heel Europa, behalve in Oostenrijk.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 feb 2014 20:03

U zal moeten voldoen aan de voorwaarden van loterijen en die gaat u voor zulke zaak niet krijgen.
tenzij het voor een liefdadig doel is natuurlijk.

http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

wingman
Topic Starter

#4 , 15 feb 2014 08:31

U zal moeten voldoen aan de voorwaarden van loterijen en die gaat u voor zulke zaak niet krijgen.
tenzij het voor een liefdadig doel is natuurlijk.

http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is duidelijk. Bedankt!
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

Terug naar “Consumenten Koop”