evenementen planner - Voorschot factuur toch betalen??

Appelsien84
Topic Starter

evenementen planner - Voorschot factuur toch betalen??

#1 , 14 feb 2014 09:04

Op 19/12/13 hebben wij een dienstverleningsovereenkomst getekend met een evenementen planner. Hij/zij ging ons daarna een voorschotfactuur sturen. Communicatie verliep stroef, hij/zij liet niet veel van zich horen , gaf niet veel ideeen door… ! Half januari nog geen factuur ontvangen, 20/1 afgesproken om de zaal te gaan bekijken, afspraak is niet door kunnen gaan wegens de zaal bezet was die avond.

Op 06/02 uiteindelijk voorschotfactuur ontvangen – vervaldatum factuur 20/02.

Aangezien wij een kant en klare zaal gevonden hebben die alles voor ons regelt, hebben we beslist om de planner te annuleren. (we hadden beter moeten afwegen, en de planner was mss een impuls beslissing, maar het is nu jammer genoeg zo en we kunnen de tijd niet terugdraaien)

Aangetekend schrijven voor overeenkomst te ontbinden gisteren verstuurd. Annulatiekost bedraagt 10 % van totaalbedrag, daar kunnen we niet onderuit. Maar nu mijn vraag: MOETEN we die voorschotfactuur ook nog betalen??

Zijn/haar mening is dat dit logisch is dat we dit moeten betalen en dat de betaling eignelijk al 20/1 had moeten gebeuren (daar is niks over gezegd + afspraak is niet kunnen doorgaan + we hebben toen geen factuur ontvangen)

Wat te doen? Voorschotfactuur nog betalen of niet?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Appelsien84
Topic Starter

#2 , 14 feb 2014 10:04

oh ja ide voorwaarden staat dat : alle reeds betaalde voorschotten blijven verworven bij annulatie.

ER werd nog niks betaald.

Appelsien84
Topic Starter

#3 , 17 feb 2014 13:54

niemand?

Reclame

Turaki

#4 , 17 feb 2014 14:43

Staat er iets anders in de voorwaarden over annulatie? Waar heeft u die 10% vandaan? Hoeveel % bedraagt de voorschotfactuur?

LeenW

#5 , 17 feb 2014 14:45

Er valt langs beide kanten iets te zeggen natuurlijk. Probeer een compromis te zoeken, want als u beiden het been stijf houdt en het voor de rechtbank moet komen, geen idee wie er gelijk gaat krijgen.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#6 , 18 feb 2014 12:57

Wanneer er "eigenlijk" betaald had moeten worden speelt geen rol. De vervaldatum is 20/02 en die datum is nog niet verstreken. Alles hangt af van de algemene voorwaarden. Als daarin staat:
- Bij annulatie wordt 10% aangerkend.
- Reeds betaalde voorschotten blijven verworven.

Dan volstaat het 10% annulatiekosten te betalen. Aangezien u nog geen voorschot betaald hebt, is er ook niets dat "verworven kan blijven". Protesteer de voorschotfactuur en verwijs naar uw annulering, waarbij u de overeengekomen 10% betaald hebt. Wat wel gevaarlijk is, is dat u de annulering gestuurd hebt, nadat u de voorschotfactuur ontvangen hebt. Had u de annulatie daarvoor verstuurd, had die voorschotfactuur niet meer mogen komen. In dit geval zou een rechtbank mogelijk ook kunnen oordelen dat de voorschotfactuur nog moet betaald worden aangezien u ze voor de annulering ontvangen hebt (hoewel de vervaldatum NA de annulering ligt...)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”