Op 19/12/13 hebben wij een dienstverleningsovereenkomst getekend met een evenementen planner. Hij/zij ging ons daarna een voorschotfactuur sturen. Communicatie verliep stroef, hij/zij liet niet veel van zich horen , gaf niet veel ideeen door… ! Half januari nog geen factuur ontvangen, 20/1 afgesproken om de zaal te gaan bekijken, afspraak is niet door kunnen gaan wegens de zaal bezet was die avond.
Op 06/02 uiteindelijk voorschotfactuur ontvangen – vervaldatum factuur 20/02.
Aangezien wij een kant en klare zaal gevonden hebben die alles voor ons regelt, hebben we beslist om de planner te annuleren. (we hadden beter moeten afwegen, en de planner was mss een impuls beslissing, maar het is nu jammer genoeg zo en we kunnen de tijd niet terugdraaien)
Aangetekend schrijven voor overeenkomst te ontbinden gisteren verstuurd. Annulatiekost bedraagt 10 % van totaalbedrag, daar kunnen we niet onderuit. Maar nu mijn vraag: MOETEN we die voorschotfactuur ook nog betalen??
Zijn/haar mening is dat dit logisch is dat we dit moeten betalen en dat de betaling eignelijk al 20/1 had moeten gebeuren (daar is niks over gezegd + afspraak is niet kunnen doorgaan + we hebben toen geen factuur ontvangen)
Wat te doen? Voorschotfactuur nog betalen of niet?