Overschrijving zonder mededeling >> Deurwaarder en kosten

Appie12
Topic Starter

Overschrijving zonder mededeling >> Deurwaarder en kosten

#1 , 13 feb 2014 22:11

Beste,

Vorige jaar hielp ik een vriendin bij het betalen van een factuur (ze kwam op niet rond op het einde van de maand).
Ik heb haar een gunst gedaan en heb dit vlotjes kunnen doen via pc banking. We spoelen paar maanden voor en
deurwaarder en alle zever is er bovenop gekomen en ik hoor dit nu maar pas van haar.

Blijkbaar dacht ze dat het een misverstand is en gaf ze geen reactie op deze brieven omdat ze ervan uitging dat het
betaald is door mij en ze heeft mij ook niets laten weten van die brieven. Nu is er een deurwaarder langs geweest en
dan pas krijg ik telefoontje van haar over de situatie dus ik rap ff controleren....

Dus ik heb het geflikt om een overschrijving door te sturen zonder mededeling heel lomp en heb het waarschijnlijk
gewoon weg vergeten omdat ik aan het haasten was ofzo.

Ik heb dus het bewijs van de betaling zonder mededeling uiteraard maar hoe zit het nu met de gemaakte kosten van
de deurwaarder en administratieve kosten? Wie draait daar voor op ok ik heb een foutje gemaakt maar dan kon de leverancier
toch ff een brief sturen of mij contacteren waarom dat ik een betaling naar hun heb gestuurd. Want ik ben geen klant bij deze leverancier...

Wat moet hier volgens jullie gebeuren?

Groet,

Abdel

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 13 feb 2014 23:33

Zit het geld nog steeds bij de leverancier? In dat geval kunt u schriftelijk de toestemming geven om het aan te wenden voor die bepaalde factuur. Ik vrees dat de kosten wel voor uw vriendin zijn, zij heeft immers haar factuur niet betaald en nagelaten op de herinneringen te antwoorden. Geef uzelf de schuld niet, de fout ligt geheel bij haar, zij had rapper moeten reageren op de berichten.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”