Wij waren sinds begin 2013 bij energieleverancier X met een contract van één jaar .
oktober verleden jaar konden wij naar de gemeente gaan voor een mevrouw te spreken die voor ons zou uit te tellen welk contract voor ons begin dit jaar dus voordelig zou zijn.
Het bleek dus terug de leverancier X te zijn die waar wij ook in 2013 een contract bij hadden maar dan onder een groepsaankoop formule .
De mevrouw van de gemeente zou alles voor ons regelen dat alles automatisch zou overgaan in 2014 , want wij hadden ook in september 2013 gas laten aansluiten .
Het nieuwe contract 2014 heeft dus andere prijzen dan dat van 2013 .
Vreemd vind ik het dan wel dat de energieleverancier X niet vraagt om de meterstanden door te geven begin 2014 wanneer dat nieuwe contract en die nieuwe tarieven ingaan .
Volgens de mevrouw die ons contract geregeld heeft doet de energieleverancier gewoon een schatting van de meterstand bij overgang .
Ik vind dit zeeer vreemd .
Hoe kan men nu een schatting doen .
Mijn vraag dus of het niet verplicht is dat de energieleverancier de meterstanden niet had moeten opvragen bij ons toen het andere contract zou ingaan ?