Recent ging ik prijs vragen voor een vloersysteem in een winkel.
Ik kreeg telefonisch een bedrag en ze zeiden me dat dit een korting van 15% inhield op de totaalprijs.
Ik ging de week erna naar de winkel en zei dat ze mochten bestellen, maar dat ik wel een offerte op papier wilde zodat ik achteraf niet voor verrassingen zou staan. Ik dacht ook dat ze mij een bestelbrief zouden laten ondertekenen, maar dat was niet het geval.
Nu, één week later, heb ik van de leverancier van ditzelfde vloersysteem een prijs gekregen die maar liefst 1030 € goedkoper is (2600€ ipv 3630€). Ik heb naar de eerste winkel gebeld om de bestelling af te zeggen.
Ze waren hier uiteraard niet tevreden mee en gaan mij nu een factuur sturen voor transportonkosten. Ze beweerden immers dat de levering ondertussen bij hen al was binnengekomen en dat ze alles nu moeten terugsturen naar Nederland.
Ik heb echter NIETS op papier gekregen in deze winkel. Ik heb geen officiële offerte ontvangen (enkel een telefoontje met hun prijs) en bij mijn mondelinge bestelling werd ook geen officiële bestelbrief opgemaakt en heb ik niets ondertekend.
In hoeverre kunnen ze mij dan die transportonkosten factureren? Ik heb niets ondertekend.
Of volstaat het mondeling bestellen hier al?
Wie kan mij hierover adviseren?