Hoi!
Wij hebben een 2de hands wagen (Opel) waarvan de garantie (1 jaar) over een maand of 2 afloopt. Een half jaar geleden kwamen we bij de verkoper (garagist) omdat er water langs het dak binnensijpelde. Hij heeft toen een herstelling uitgevoerd, namelijk nieuwe silicone aangebracht ter hoogte van de antenne op het dak. Wanneer het probleem zich opnieuw zou voordoen, konden we hem terug contacteren.
Het probleem doet zich nu opnieuw voor. We hebben een groot onderhoud laten uitvoeren door een àndere garagist, om de hoek én Opel-specialist. Die weet waar het probleem gelegen is en wil dit wel herstellen.
De verkoper van de wagen wenst echter dat we met alle problemen die er nog zouden zijn met de wagen bij hem langskomen. Ik ben hier nu niet zo happig op, omdat hij best ver weg gelegen is, ik geen zin heb in een nieuwe oplap-herstelling, én liever de herstelling door een Opel-expert laat uitvoeren dan door de uitbater van een tankstation die ook auto's verkoopt...
Heb ik het recht om zélf een garagist te kiezen voor deze herstelling? Laat ik beide garagisten hierover eens met elkaar bellen om een prijs af te spreken? Hoe gaat zoiets precies in zijn werk?
Laat maar weten als ik onvoldoende achtergrond informatie heb gegeven om een duidelijk antwoord hierover te vormen!