teleticket service

xatharas
Topic Starter

teleticket service

#1 , 17 jan 2014 13:27

Hallo,

ik heb vorige week op vraag van mijn dochter een ticket gekocht voor haar vriend voor een optreden. Ik deed dit via mijn account, maar nu staat het ticket dus op mijn naam. Ik had geen idee dat dit op naam was (ik heb in het verleden tickets via sherpa gekocht en daar moet je de namen voor de tickets invoeren) daar ik geen optie kreeg om ze in te vullen.

Na contact met teleticketservice krijg ik het antwoord dat tickets automatisch de naam van de account krijgen! Als ik dus niet zelf ga moet ik een copie + volmacht meegeven en dan is het nog niet eens zeker dat hij binnen mag.
Als ik dus via teleticketservice tickets wil kopen voor familie of vrienden moet ik x aantal accounts maken om ze op de juiste naam te hebben.

Mijn vraag is nu kan ik hier iets tegen doen? Ik voel me behoorlijk bedrogen, ik zit nu met een ticket van 50€+ waar ik niets mee kan doen en het is bang afwachten of hij binnengeraakt of niet. Zou het niet zo moeten zijn dat ze de koper vooraf op de hoogte brengen van het feit dat de tickets altijd op naam staan van de accounthouder?

hopelijk kun je me helpen

groeten

Dirk
Laatst gewijzigd door Vandebos op 17 jan 2014 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: tekst licht gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 17 jan 2014 16:07

U houdt het eenvoudig en gebruikt de werkwijze die ik steeds hanteer. (tickets voor een event zijn altijd een prachtig verjaardag of gelegenheidscadeau als je de voorkeuren van de ontvanger kent)

U geeft uw dochter en vriend naar het optreden mee:

- een schrijven, in de voertaal van de regio waar het optreden wordt gehouden, waarin u de detailgegevens van aankoop en nummers van het ticket verwerkt, waarin u expliciet duidelijk maakt dat het gaat om een geschenk van u aan X bij wijze van verrassing, dat het systeem van de verantwoordelijke verdeler van de tickets niet toelaat op het ticket de correcte naam van de bestemmeling te vermelden (wat overigens in se een inbreuk vormt op Europese regelgeving en waarbij de niet overdraagbaarheid van het ticket in extremis zelfs kan beschouwd worden als een schending van vrij verkeer van goederen en diensten), dat u X expliciet toestemming verleent het ticket te gebruiken. Dat men u steeds op GSMnr. 0123/456789 kan bereiken ter confirmatie mocht dit nodig blijken.

U ondertekent het schrijven.

Op het blad met deze tekst zorgt u voor een kopie van de voor en achterkant van uw identiteitskaart.

Op de tientallen aankopen op dergelijke wijze verricht heb ik nog nooit controle geweten...

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 jan 2014 13:24

Is het enkel de vriend van uw dochter die gaat, of gaat uw dochter mee? In het laatste geval, kan u meegaan naar de ingang zodat u daar de controleur te woord kan staan. Is misschien wat rompslomp, maar misschien veiliger...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

GB2702

#4 , 21 jan 2014 16:43

Heb in het verleden ook al tickets gekocht voor mij en vriendin bij bovenvermelde ticketverkoper en nooit problemen mee gehad dat vriendin niet binnen mocht gaan.

Ticket werd gewoon gescand en we waren binnen.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 jan 2014 09:17

Heb in het verleden ook al tickets gekocht voor mij en vriendin bij bovenvermelde ticketverkoper en nooit problemen mee gehad dat vriendin niet binnen mocht gaan.

Uiteraard heb je geen probleem als je twee tickets besteld op jouw naam en je gebruikt zelf één van die twee tickets. Zou nogal vreemd zijn als je met héél het gezin gaat, dat iedereen apart een accout zou moeten hebben.

Het probleem stelt zich als de persoon die de tickets kocht, zelf niet aanwezig is.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

GB2702

#6 , 22 jan 2014 09:52

GB2702 schreef:

Uiteraard heb je geen probleem als je twee tickets besteld op jouw naam en je gebruikt zelf één van die twee tickets. Zou nogal vreemd zijn als je met héél het gezin gaat, dat iedereen apart een accout zou moeten hebben.

Het probleem stelt zich als de persoon die de tickets kocht, zelf niet aanwezig is.
is ook al meermaals gebeurd dat één van ons reeds binnen was en dat de andere persoon 10 minuten later pas toekwam en toen zelfs geen probleem als ze de barcode scannen en die blijkt geldig te zijn is normaal alles in orde.

Terug naar “Consumenten Koop”