Ben ongeveer vijf jaar klant bij een provider adsl voor internet en voip telefonie, drie maand geleden zijn we verhuisd.
Op deze locatie was het signaal op de lijn bijzonder laag en om de haverklap uitval, wat zeker voor de telefoon enorme problemen waren.
Download aan 250Kbps en upload aan nog geen 100Kbps. Multimedia bekijken onmogelijk en zeker op geen meerdere apparaten.
Na veel mails om en tweer besluit ik het alles op te zeggen en over te schakelen op kabel internet en telefoon.
Sinds dien werkt alles naar behoren.
Nu krijg ik hier een faktuur van de vorige provider met een verbrekingsvergoeding van 4 maand door vroegtijdige verbreking van contract.
Heb nooit een nieuw contract gevraagd enkel een verhuis, maar aangezien op mijn vorige woonplaats ik een hoger abonnement had wat hier volgens heb niet kon ben ik akkoord gegaan met het lagere.
----------------------------------------
Zie mail antwoord provider:
Beste,
Hierbij willen wij u melden dat u het gegarandeerde profile van uw lijn krijgt. Een hoger profile is op uw adres helaas niet mogelijk.
Dit doet ons denken dat u de bestelling zelf hebt geplaatst en niet op advise van iemand van onze helpdesk.
Dit heeft inderdaad geen zin "Enough Internet" te hebben terwijl uw profile maar 3 Mbps kan zijn.
Zullen wij een offerte voor een kosteloze overstap naar "Just-In-Case" voor u aanmaken?
Met vriendelijke groeten,
---------------------------------------
Kan dit zomaar dat ze een nieuw contract opmaken terwijl ik dit niet heb gevraagd.