Pagina 1 van 1

Factuur telecom

Geplaatst: 13 jan 2014 12:02
door krclaes
7 jaar geleden sluit ik een contract af in een winkel voor Mobile Internet.
Er was toen een promotie om dit te gebruiken aan goedkope prijs tijdens de avonduren in de week en gedurende gans het weekend (feestdagen ook inbegrepen).
Vanaf dag 1 rekent de provider dit echter aan als internet op tijdsbasis (dus per 5min gebruik). Zolang je binnen de voorwaarden blijft, moet je uiteraard niet meer betalen dan het abonnementsgeld. In de piekuren betaal je denk ik 2.5€ extra per uur.
Nu heeft men deze lijn afgesloten omdat er teveel verbruik zou zijn. Maar volumes werden nooit aangerekend. Dus voel ik mij ook niet geroepen om dit overmatig gebruik te gaan bijbetalen mocht men dit vragen.
Ik herinner mij ook niet of er een datalimiet aan die promotie vast hing, een echt contract heb ik nooit gekregen, enkel de simkaart in de winkel.
Het abonnement is al een hele tijd niet meer te koop.

Facturatie en de betaling ervan vallen naar mijn mening steeds te situeren in de fase van de uitvoering van een contract en niet in de fase van de totstandkoming ervan. Een contract dat dus door De provider eenzijdig is gewijzigd geweest vanaf het begin ...

Re: Factuur telecom

Geplaatst: 13 jan 2014 13:09
door Vandebos
Wat is in feite de vraag?

Re: Factuur telecom

Geplaatst: 13 jan 2014 15:06
door krclaes
De vraag is: ben ik aansprakelijk voor deze manier van factureren? Gesteld dat men mij nu ook gaat doen betalen voor verbruikte volumes aan data in plaats van enkel voor de tijd online doorgebracht.

Re: Factuur telecom

Geplaatst: 13 jan 2014 21:58
door roharro
"In de piekuren betaal je denk ik 2.5€ extra per uur.

Ik herinner mij ook niet of er een datalimiet aan die promotie vast hing,"

Als u het contract niet kent hoe kunnen wij het dan wel weten?

Re: Factuur telecom

Geplaatst: 13 jan 2014 22:14
door Franciscus
Begin met een copie van het contract op te vragen bij uw provider.

Bij mijn weten zijn er wat telecom betreft nieuwe rechtsregels wat opzeggen betreft.

Re: Factuur telecom

Geplaatst: 14 jan 2014 11:42
door krclaes
Er is geen contract opgemaakt. Dit is aangekocht in een Belgacom winkel. Ik kreeg enkel een simkaart mee.

Re: Factuur telecom

Geplaatst: 14 jan 2014 12:07
door WP002
Dat kan niet; u heeft toch iets moeten tekenen in de Belgacomwinkel?

Re: Factuur telecom

Geplaatst: 14 jan 2014 14:01
door krclaes
Neen, ik heb daar niets getekend destijds. Recent heb ik nog een ander internetabonnement aangeschaft en toen heb ik ook niets getekend.

Re: Factuur telecom

Geplaatst: 14 jan 2014 14:13
door LeenW
Maar dat kan toch echt niet? Waar is dan enige rechtszekerheid voor beide partijen?

Maar in dit geval kan het voor u wel betekenen: geen contract = ze kunnen doen wat ze willen.

Re: Factuur telecom

Geplaatst: 14 jan 2014 14:33
door Vandebos
Als u op de facturatie van destijds kijkt ziet u een hierop een klantnummer en conventienummer (contractnummer.)

Op basis van deze twee gegevens kan u bij de provider een afschrift van de overeenkomst opvragen.

Re: Factuur telecom

Geplaatst: 16 jan 2014 15:23
door sloeberken
Is dit via internet besteld.

Re: Factuur telecom

Geplaatst: 17 jan 2014 15:21
door Oude Belg
Is dit via internet besteld.
Er is geen contract opgemaakt. Dit is aangekocht in een Belgacom winkel. Ik kreeg enkel een simkaart mee.