Factuur telecom

krclaes
Topic Starter

Factuur telecom

#1 , 13 jan 2014 12:02

7 jaar geleden sluit ik een contract af in een winkel voor Mobile Internet.
Er was toen een promotie om dit te gebruiken aan goedkope prijs tijdens de avonduren in de week en gedurende gans het weekend (feestdagen ook inbegrepen).
Vanaf dag 1 rekent de provider dit echter aan als internet op tijdsbasis (dus per 5min gebruik). Zolang je binnen de voorwaarden blijft, moet je uiteraard niet meer betalen dan het abonnementsgeld. In de piekuren betaal je denk ik 2.5€ extra per uur.
Nu heeft men deze lijn afgesloten omdat er teveel verbruik zou zijn. Maar volumes werden nooit aangerekend. Dus voel ik mij ook niet geroepen om dit overmatig gebruik te gaan bijbetalen mocht men dit vragen.
Ik herinner mij ook niet of er een datalimiet aan die promotie vast hing, een echt contract heb ik nooit gekregen, enkel de simkaart in de winkel.
Het abonnement is al een hele tijd niet meer te koop.

Facturatie en de betaling ervan vallen naar mijn mening steeds te situeren in de fase van de uitvoering van een contract en niet in de fase van de totstandkoming ervan. Een contract dat dus door De provider eenzijdig is gewijzigd geweest vanaf het begin ...
Laatst gewijzigd door Vandebos op 13 jan 2014 13:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam verdeler verwijderd conform regels

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 13 jan 2014 13:09

Wat is in feite de vraag?

krclaes
Topic Starter

#3 , 13 jan 2014 15:06

De vraag is: ben ik aansprakelijk voor deze manier van factureren? Gesteld dat men mij nu ook gaat doen betalen voor verbruikte volumes aan data in plaats van enkel voor de tijd online doorgebracht.

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 13 jan 2014 21:58

"In de piekuren betaal je denk ik 2.5€ extra per uur.

Ik herinner mij ook niet of er een datalimiet aan die promotie vast hing,"

Als u het contract niet kent hoe kunnen wij het dan wel weten?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 jan 2014 22:14

Begin met een copie van het contract op te vragen bij uw provider.

Bij mijn weten zijn er wat telecom betreft nieuwe rechtsregels wat opzeggen betreft.

krclaes
Topic Starter

#6 , 14 jan 2014 11:42

Er is geen contract opgemaakt. Dit is aangekocht in een Belgacom winkel. Ik kreeg enkel een simkaart mee.

WP002

#7 , 14 jan 2014 12:07

Dat kan niet; u heeft toch iets moeten tekenen in de Belgacomwinkel?

krclaes
Topic Starter

#8 , 14 jan 2014 14:01

Neen, ik heb daar niets getekend destijds. Recent heb ik nog een ander internetabonnement aangeschaft en toen heb ik ook niets getekend.

LeenW

#9 , 14 jan 2014 14:13

Maar dat kan toch echt niet? Waar is dan enige rechtszekerheid voor beide partijen?

Maar in dit geval kan het voor u wel betekenen: geen contract = ze kunnen doen wat ze willen.

Vandebos

#10 , 14 jan 2014 14:33

Als u op de facturatie van destijds kijkt ziet u een hierop een klantnummer en conventienummer (contractnummer.)

Op basis van deze twee gegevens kan u bij de provider een afschrift van de overeenkomst opvragen.

sloeberken

#11 , 16 jan 2014 15:23

Is dit via internet besteld.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Oude Belg

#12 , 17 jan 2014 15:21

Is dit via internet besteld.
Er is geen contract opgemaakt. Dit is aangekocht in een Belgacom winkel. Ik kreeg enkel een simkaart mee.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Consumenten Koop”