#8 , 20 jan 2014 21:50
@ Leen - ik bestelde (ipv kocht) een stockwagen - die een week later zou opgeleverd worden
@ den lowie - ik ben geen zelfstandige
@Benny zo dacht ik er ook over. Indien ze een compromis hadden voorgesteld, dan zou ik hier met grote zekerheid op zijn ingegaan... maar na de chantagepraktijken van namiddag, ga ik trachten de wagen aan de overeengekomen prijs te verkrijgen.
Ondertussen heeft de verkoper me bevestigd dat hij in de veronderstelling was dat de prijs op de offerte inclusief BTW was...
De offerte besloeg 2 bladzijden, met bovenaan op de 2de pagina 1 gedrukte lijn met de vermelding van de prijs inclusief BTW - terwijl op pagina 1 nog 1/3 witruimte was... op zijn minst misleidend - EN de verkoper, een ervaren verkoper, dacht ook dat de prijs onderaan op pagina 1 inclusief BTW was.
Ondertussen een aangetekende zending gehad van de garage met vermelding dat per vergissing de prijzen in de verkeerde kolom werden genoteerd ( zo dit het geval was, dan nog had ik geen prijs inclusief BTW) en dat ik 10 dagen tijd kreeg om te beslissen... wens ik te annuleren of de volle prijs te betalen
Ik heb hen inmiddels schriftelijk in gebreke gesteld.
Namiddag telefoon van de verkoper gekregen... dat ik me diende te realiseren dat indien ik de BTW niet zou betalen, dat hij er dan persoonlijk voor zou moeten opdraaien en dat hij toch wel menselijkheid van me verwacht.
De vestigingsmanager heeft de verkoper laten weten dat er voor de verkoper geen andere oplossing is.
Terwijl ik vandaag op het autosalon de districtmanager heb gesproken en dat deze aangaf dat voor dergelijke 'fouten' een potje geld beschikbaar is....