Pagina 1 van 1

Online aankoop.

Geplaatst: 10 jan 2014 17:13
door PhilippeBE
Geachte,

Ik heb op 25 juni 2013 via een online veiling per ongeluk 46 euro geboden terwijl ik 16 euro wou bieden. Een jammerlijke zaak door snel te willen zijn met gevolgen.

Aangezien je het bod niet kan annuleren, heb ik onmiddellijk mijn accountgegevens gewijzigd (naam, adres, etc) en de account verwijderd. Na een drietal maanden niets te hebben gehoord, kreeg ik begin december plots een e-mail met dit als boodschap:

'Aanmaning, voorkom incassokosten
Lukt het niet om binnen 14 dagen te betalen, dan wordt de vordering overgedragen aan een incassobureau. Het verschuldigde bedrag wordt dan verhoogd met 15%, met een minimum van €40,-'

Kunnen ze mij echt verplichten om dit toch te betalen? Ik weet het niet, kan er iemand mij wat meer uitleg verschaffen?

Met vriendelijke groeten en alvast bedankt,

Philippe

Re: VakantieVeiliging.nl

Geplaatst: 10 jan 2014 17:37
door roharro
Hebben ze u iets geleverd intussen?
Uw gegevens wijzigen helpt uiteraard niets.

Re: VakantieVeiliging.nl

Geplaatst: 10 jan 2014 17:47
door LeenW
Als u onmiddellijk een mail had gestuurd, was er misschien begrip geweest voor de situatie. Nu lijkt het alsof u opzettelijk tegenwerkt. Ze kunnen u uiteraard verplichten tot betalen, en een incasso sturen als u dat niet doet.

Als ze intussen al verkeerd geleverd hebben omdat u uw adres heeft veranderd, lijkt mij dat niet de schuld van het bedrijf.

Re: Online aankoop.

Geplaatst: 10 jan 2014 19:36
door Oude Belg
U hebt een bod uitgebracht, en dat is bindend.

Re: Online aankoop.

Geplaatst: 13 jan 2014 19:48
door PhilippeBE
Bedankt voor de reacties. Het betreft een etentje voor twee personen in een restaurant. Ik heb dus niets geleverd gekregen. Ik vroeg mij echter af in hoeverre een incassobureau u kan verplichten tot betalen en of dat allemaal volgens de wet is en indien ze mij de incasso opsturen, dan ben ik toch helemaal niet verplicht de incassokosten te betalen? Volgens de consumentenwetgeving ben ik toch alleen aansprakelijk voor de gewonnen veiling?

Re: Online aankoop.

Geplaatst: 13 jan 2014 20:08
door LeenW
Zoals ik al zei, het is waarschijnlijk verkeerd geleverd omdat u uw gegevens hebt veranderd. Mijns inziens is de vordering dan ook terecht. De incassokosten kunt u beperken door mee te werken.