geweigerde garantie iPone 4S (mobistar)

desselke
Topic Starter

geweigerde garantie iPone 4S (mobistar)

#1 , 07 jan 2014 18:32

Ik heb net hetzelfde probleem, mijn batterij valt uit rond 20 25% en soms krijg ik ze niet meer aan, dan zegt iphone van oplader in te steken, en soms gaat iphone opnieuw aan zonder probleem en sta ik nog steeds op 20 25% .. net naar winkel geweest, zelfde verhaal, valt niet onder conformiteit defect en dus garantie niet van toepassing..
Ze geven mij papier met standpunt van mobistar, waarin ook staat dat mobistar moeite doet en de garantieperiode v 6 maand verlengt naar 1 jaar terwijl ze 2 jaar moeten geven.. Iets verder zeggen ze dan van ja als je in u 2de garantiejaar bent dat bij gebrek aan conformiteit de repair center een defect zal opstellen..

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 jan 2014 19:54

De wet ook voor APPLE is in de ganse EU van toepassing.
Het is de winkel die deze WETTELIJK verplicht is te geven.

Vandebos

#3 , 07 jan 2014 20:40

Het probleem zou van de baan moeten zijn aangezien Apple ondertussen publiek bevestigd heeft de Europese garantierichtlijnen te respecteren. De concurrentie, die deze richtlijn van in het begin wel respecteerde, zal er wel voor wat tussen zitten.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 jan 2014 22:23

Maar u moet wel bij uw verkoper zijn.

snellemichiel

#5 , 08 jan 2014 00:30

2 jaar is 2 jaar, ik hoop voor u dat u nog in uw 6 maanden zit van aankoop?
Anders ga jij het gebrek moeten bewijzen zoniet ligt bewijslast bij hun.

Wanneer je hem dan ook binnen doet voor reparatie hou je u best vast aan de volgende dingen.
"Vochtschade", "Eigen gebruik/val schade door scheefgetrokken pinnetjes van usb ingangen of batterij"
Waarbij zij dus reparatie zullen weigeren en het zullen wijten aan de hier bovenvermelde dingen.

Kortom kort op de bal spelen is erg nodig de laatste tijd zeker wanneer u in de eerste 6 maanden zit omdat het dan net makkelijker is voor de consument.
Ikzelf en paar andere vrienden hebben met al heel wat creatieve 'zetten' een hak gezet op hun altijd draaiende schijfje.

Waarmee ik niet wil zeggen dat het probleem bij u bijvoorbeeld wel te wijten kan zijn aan vocht of val/gebruik schade.
Ik ben niet helderziend. ;) Maar dit zijn excuses dat ze maar al te graag gebruiken!

Terug naar “Consumenten Koop”