Opgelicht door XXX

Sky
Topic Starter
Berichten: 1
Locatie: Lier

Opgelicht door XXX

#1 , 28 jun 2007 19:27

Wij wonen in Lier op een 5o meter van de Reinigings/Ontstoppingsdienst XXX.
Nu komt deze firma al een paar jaar onze kleine septische put van 1,5m? legen met als prijskaartje zo tssn. 50-65 Euro.
Zopas hebben we dat weer laten doen doch nu blijkt er een kink in de kabel te zijn.
Op voorhand bij het afspreken wanneer de vrachtwagen zou komen nog es gevraagd naar de mogelijke kosten,100 Euro....
T'is al weer een jaartje geleden en alles slaat op,dus Ok dan maar.
Vrijdag gebeld,Maandag zou hij komen.
Idd.s'ochtends stond de vrachtwagen er en na een uurtje was de klus geklaard.
De werkman gaf na afloop een papier om te tekenen waarop zijn uren stonden,prijzen en andere zaken waren nog blanco,normaal tekenen wij zulks niet maar de man zei,ja ik moet toch kunnen laten zien aan m'n baas dat ik hier was............Tja,ok dan (fenomenale fout)
Weekje later factuur in de bus .
2oo Euro (197,oo) voor het reinigen van een 1,5m3 Septische put !!!

Wat blijkt nu:
Op het factuur was de groote van onze put opeens met een andere ballpoint van grootte verdubbeld,dus nu hebben we 3m? als put ?
Dan de kosten :
Reinigen/Ledigen van put: bijna 1oo Euro
Vrachtwagen met persoon:bijna 1oo Euro
Dit alles achteraf ingevuld met een andere ballpoint dus....
Bovendien staat nog eens 15 minuten vermeld om met die vrachtwagen 5o meter te rijden tot bij ons,als ik een steen werp vanuit m'n voordeur belandt die in hun magazijn....!!!

Dus de uitleg van de werkman om toch te tekenen was een vals voorwendsel om achteraf een groot factuur te kunnen invullen en de grootte van de put te kunnen veranderen.
Contact met de firma draait op niets uit...."Ik heb hier een getekende bon" is de uitleg ,U hebt getekend.
Op mijn reactie om dat voor te leggen aan de Economische Inspectie omdat ik daar niet akkoord mee ben volgde een grijnzend "Ja doet U dat maar"
Wat later iemand van de familie laten bellen voor prijsaanvraag voor het ledigen van een 1,5m? septische put....."Ah dat is rond de 1oo Euro"

Naar 2 andere Reinigingsdiensten gebeld met prijsaanvraag,beide rond de 6O,oo Euro.
Duidelijk is men dus bij XXX met serieuze oplichting bezig en rekent hij op bestaande klanten of mensen in hoge nood met een volle put die spontaan misschien bellen naar de dichstbijzijnde reiniger/ontstopper en daar een gepeperde rekening kan maken,inderdaad een snelle manier van rijk worden en heeft niets te maken met de echte ondernemersgeest.

Bij navraag in de geburen,bij toevallige ontmoetingen aan de schoolpoort,in de locale supermarkt ed. blijkt dat al vele mensen klachten hadden gehoord over deze firma en oneerlijke praktijken,hij zou ervoor bekend staan,helaas hadden wij dat nog niet gehoord !

Intussen vergeefs contact willen maken met TestAankoop over deze zaak,no reply !!
Bij de Politie aangifte willen doen maar dat deed men niet wegens de door mij geplaatste handtekening,dus g??n PV ,vondt ik raar,ik dacht dat ze steeds een PV moesten opmaken als ik dat vraag ,zelfs voor de meest banale dingen.
Feiten vandaag overgemaakt aan de Economische inspectie en hoop hiervan iets te horen.
Intussen dan ook de volle pot betaald,anders kwam er gegarandeerd verwijlkosten en wie weet wat nog meer bij en wij zijn ook maar een arbeidersgezin en kunnen eventuele gerechtskosten ed. wel missen eerlijk gezegd.
Zo zie je maar weer dat je als gewone man geen been hebt om op te staan zelfs al wordt je zo duidelijk opgelicht,het weinige dat je binnenkrijgt daarmee gaat dan zo'n individu lopen met oplichterspraktijken.
Heeft iemand hier nog een advies over te geven,zoja,graag dan

Intussen blijven we hopen dat deze firma zijn fout inziet en ons alsnog de teveel betaalde centjes teruggeeft maar dat is waarschijnlijk een Utopie.
Groet,

[Naam van de betrokken firma werd geanonimiseerd door de webmaster. Gelieve onze regelshieromtrent te willen nalezen.]

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding