Niet besteld, wel ontvangen

Jenna123
Topic Starter
Berichten: 1

Niet besteld, wel ontvangen

#1 , 23 dec 2013 12:49

Hallo iedereen! Ik zit met een probleempje.

Zoals de titel al zegt heb ik een pakket van de post ontvangen, maar heb niets besteld.
Het gaat om een tablet met toetsenbord. Wel heb ik een paar maanden geleden (in september) dezelfde tablet besteld en betaald. Die tablet is toen ook zonder problemen geleverd bij mij.

Gisteren kreeg ik dus een mailtje van Bpost dat datzelfde bedrijf mij een pakket had gestuurd (zonder dat ik iets had besteld..). Wel vandaag is dat aangekomen, en blijkt het dus dezelfde tablet te zijn. De factuur die erbij stak is bijna hetzelfde als degene die ik in september heb gekregen.
MAAR! op deze factuur staat nu dus bij 'betalingsvoorwaarden' 'vooruitbetaling'.

Toen de postman ook vroeg om te tekenen zei hij 'Oh nee, het is al getekend'.

Wat moet ik hier nu mee doen? Moet ik terugzenden? Kan er geëist worden van mij dat ik betaal?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lockandlode
Berichten: 2

#2 , 27 dec 2013 13:23

Ik heb geen kennis van het juridische aspect, maar ik zou zeggen dat het beste wat je doet is contact opnemen met de website en vragen voor een officieel bewijs of en nog openstaande bedragen zijn. Indien niet zit je behoorlijk safe denk ik dan, indien wel kan je gelijk vragen om het geld om terug te sturen wel verrekend te laten zijn, mits het niet jouw fout is. Maar dus geen idee van de wetgeving.

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 27 dec 2013 16:07

Volgens de wet mag je alles wat je ongevraagd toegestuurd is, kosteloos houden. Dit is echter vooral bedoelt voor de zogenaamde "gedwongen aankoop", waarbij je iets toegestuurd krijgt, en het de bedoeling is dat je het oftewel betaald, oftewel terugstuurt. Daar het hier echter waarschijnlijk over een vergissing (en dus geen kwade wil, zoals bij gedwongen aankoop) gaat bij de verkoper, zou ik dit wel aan de verkoper terugbezorgen (op zijn kosten natuurlijk).

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”