probleem ivm factuur garage

wezz
Topic Starter
Berichten: 1

probleem ivm factuur garage

#1 , 28 jun 2007 11:55

eerst en vooral een goeiemiddag, ik ben nieuw op dit forum
en ben via via hiermee in contact gekomen.
ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

het gaat over hetvolgende:


een maand geleden ben ik een ongeluk tegengekomen met mn wagen
(in iemand z'n "gat" gereden tegen lage snelheid, airbag is niet afgegaan, waar je 70 mocht tegen 20 ofzo.)nu, ik wou mn wagen laten maken, en kon dit volgens de hoofdverantwoordelijke carross. van garage X laten doen in het zonder btw (alhoewel ik geen bedrijf heb etc, snap je?)
en dit ging me 2000 eur kosten, ik ben hiermee akkoord gegaan.
(we hebben/hadden dus een mondeling akkoord)
een week daarna krijg ik telefoon van die persoon, en hij vertelt me dat hij ontslag heeft genomen bij die garage waar mn auto binnen was en dat hij mijn auto heeft meegenomen naar een andere garage om hem te kunnen laten maken voor de afgesproken prijs. ik vond dit al raar maar ok geen probleem. later heb ik dan gebeld naar de garage waar hij normaal zou binnen moeten zijn (dus garage X waar die persoon ontslag heeft genomen) om toch maar eens te vragen of mn wagen daar stond en of ze daar aan bezig waren etc, om de situatie te kennen. Het hoofd van de garage X wist me dan te zeggen dat ze mijn wagen niet vonden, ik zei dat die persoon X (die verantw) dit ging regelen (kheb er niet bijgezegd dat dit zonder btw ging zijn), toen begon de baas me te vertellen dat die ontslag heeft genomen, omdat hij verdacht wordt van fraude op grote schaal, en dat mijn auto zo vlug mogelijk terug naar daar moest.Ik zei dat me dat niet kon schelen waar die stond, als die maar gemaakt kon worden voor de mondeling afgesproken prijs van 2000eur.
ik belde dan naar die persoon dat ik mn wagen terugwou/dat ik hem wou zien. Hij vond dat goed en wist er bij te vertellen dat de laatste werkjes bezig waren aan mn wagen, ik ben dan naar de andere garage Y (de garage waar hij mijn auto dan kennelijk heeft geplaatst, dit hadden we dus niet afgesproken)gereden om vast te stellen dat mn wagen zo goed als af was. ik zei dat ik de prijs teveel vond en dat ik zelf had uitgerekend hoeveel het me zou kosten, was geen probleem voor hem. Hij zei zelf dat we zelf maar de prijs moesten uitrekenen.
ik kreeg mn auto een dag erna terug en heb dan 4 weken niets meer gehoord van die persoon. nu kreeg ik gisteren een rekening van de garageX waar hij zou gemaakt moeten worden!(dus niet de garage waar ik hem ben gaan afhalen) met het mooie bedrag van +- 3500 eur te betalen.

nu is mn vraag. kunnen ze me dit aanrekenen aangezien ik niets heb getekend, noch akkoord ben gegaan met een vooraf opgesteld bestek van de 1ste garage plus dat ik een mondeling akkoord had van +- 2000 eur met die verantwoordelijke?


alvast bedankt.

W.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding