bestelling geannuleerd, toch geleverd

gelsad
Topic Starter

bestelling geannuleerd, toch geleverd

#1 , 19 dec 2013 10:22

Hallo,

Enkele maanden geleden bestelde ik een laptop online tegen interessante voorwaarden, waarbij levertijd 4 tot 5 weken zou zijn. Na een maand niks te hebben gehoord, belde ik ze op en vertelden ze mij dat hun leverancier vertraging had , en 2 weken later zou leveren. Die problemen bleven maar aanhouden , en na veel gebel en geklaag kreeg ik het voorstel om de bestelling te annuleren en mijn geld terug te krijgen. Daar ging ik op in, bestelling werd geannuleerd en een paar dagen later werd het bedrag teruggestort op mijn rekening. Zaak afgesloten dacht ik.

Deze week (een dikke maand na de annulatie) kreeg ik via aangetekende zending die laptop!

Ben ik nu verplicht om dit onmiddelijk te retourneren, of wacht ik af tot ze zelf hun fout inzien en oplossen? (heb momenteel geen zin noch tijd om in de wachtlijn van hun klantendienst te hangen, naar de post te gaan etc... ).

mvg,

gelsad

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 19 dec 2013 10:31

U heeft bewijs van de annulering? Dan moet u niet meteen iets doen. Mocht het gaan over iets van een lagere waarde, zou ik zeggen dat u zich kan baseren op de wettelijke regeling betreffende gedwongen aankoop (wat u niet gevraagd heeft en toch krijgt, mag u kosteloos houden), maar daar het over een laptop gaat zou ik hem toch in de doos laten, en terugbezorgen (op hun kosten natuurlijk) als ze erom vragen.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”