Pagina 1 van 1

Levering van ander product dan getest in toonzaal

Geplaatst: 18 dec 2013 09:51
door brecht26
Goedemorgen,
Afgelopen weekend heb ik een loopband gekocht. Op het moment liep er een actie geldig tot eind december (700 euro korting).
Gisteren werd de loopband geleverd. Er is echter volgend probleem.

De loopband is van het zelfde merk. Ook het model is het zelfde. Het verschil zit hem in het feit dat ik de loopband in de toonzaal uitgetest heb. Er zitten een aantal functies niet op die op de geteste loopband wel aanwezig waren (de verkoper heeft er zelf uitleg over gegeven). Bovendien heb ik ook de indruk dat het loopvlak korter is en de demping minder. Volgens mij wordt er in de toonzaal dus een beter model getoond. Ik heb de levering al betaald. Het was immers niet mogelijk om het verschil op te merken alvorens installatie.

Welke opties heb ik? Wat kan ik best ondernemen?

Brecht

Re: Levering van ander product dan getest in toonzaal

Geplaatst: 18 dec 2013 11:38
door bartvdv
Dan zou je dat toestel - volgens de wet op de marktpraktijken - kunnen terugbrengen/laten afhalen omdat het niet conform is.
Beginnen met een bezoek aan de winkel, foto nemen van het tentoongestelde toestel, serienummer/typenummer bekijken en uitleg vragen ?

Re: Levering van ander product dan getest in toonzaal

Geplaatst: 18 dec 2013 12:33
door mava105
Kijk goed naar het typenummer op uw bestelbon, en naar dat nummer in de toonzaal. Mogelijks komen deze niet overeen.