Auto invoeren vanuit Nederland! België blijft moeilijk doen!

Rob66
Berichten: 12

Re: Auto invoeren vanuit Nederland! België blijft moeilijk d

#16 , 15 jun 2015 11:37

Allen het is inmiddels juni 2015 en ik ondervind nog steeds problemen met invoer van een voertuig uit Duitsland!! Er is natuurlijk geen gelijkvormigheidsattes en een CoC bij, maar dat hoeft ook niet meer. Uitspraak: Eurpoees gerechtshof. De Belgische wet Koninklijk besluit) is inmiddels aangepast in deze!

Nu, bij de autokeuring vraagt men naar dit document!!. De procedure duurt 3 maanden.. Wie kan mij hierin verder helpen dat er geen CoC en geen gelijkvormigheidsattest nodig is. De fabrikant van het voertuig bestaat niet meer. Het voertuig heeft volleige documenten, Duitskenteken en Duitse nummperplaten en bovendien nog anderhalf jaar TUV..

Grt,

Robert

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rob66
Berichten: 12

#17 , 15 jun 2015 12:59

De stationchef van het keuringsstation zei mij dat het Duitskentekenbewijs totaal geen waarde heeft en het voertuig een volledige conformiteits keuring moest ondergaan. Nu, ik begrijp hier werkelijk niets van wil zeer graag weten wie mij hier serieus in kan helpen.

Robert

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#18 , 15 jun 2015 13:49

Is de aflevering van PVG / CoC voor dit merk niet overgenomen door een andere fabrikant ?


Is er geen Fahrzeugschein / Fahrzeugbrief bij je auto ?


België is helaas geen "voorbeeldstaat" maar een belabberd slechte leerling inzake het omzetten - en nadien naleven - van de EU regels.

Reclame

Rob66
Berichten: 12

#19 , 15 jun 2015 14:03

Beste,

Nee, merk is niet meer overgenomen....
Fahrzeugbrief is aanwezig (dat grote A4 document waar alles van het voertuig op staat), "Teil II" heet dat geloof ik..., heb ze nu niet bij de hand. En het andere document (klein formaat). Daarnaast de keurings rapporten van DEKRA.

Rob66
Berichten: 12

#20 , 15 jun 2015 15:04

Ik lees dat je België als voorbeeldstaat aanhaalt, maar de keuringsstations zijn toch geprivatiseerd? Het bedrijf is dan toch in overtreding en kan worden aangeklaagd? De Staat moet toch niet worden aangeklaagd, want dat is reeds gebeurd in het verleden en ze heeft dit recht getrokken met die wijzgingen in het Koninklijk besluit.... Wie controleert de keuringsstations eigenlijk op het juist uitvoeren van de werkzaamheden? Misschien moet ik die gasten eens benaderen?

PS: ik ben het zo beu/moe met die keuringsstations.....

Sirkii
Berichten: 5396

#21 , 15 jun 2015 15:38

De betreffende regeling legt het (buitenlandse) inschrijvingsbewijs op als voldoende document voor inschrijving doch verwijst naar bijlage 1 van Richtlijn 1999/37/EG die uitlegt wat er allemaal op het inschrijvingsbewijs moet staan. Ondermeer het nummer van de typekeuring. (=nummer gelijkvormigheidsattest) Als dit ontbreekt kunnen ze dus volgens een gelijkvormigheidskeuring opleggen. Dit geldt volgens mij ook voor nationaal gekeurde verbouwingen (V5, TUV, individueel gehomologeerde campers, ...)

Rob66
Berichten: 12

#22 , 15 jun 2015 17:54

Beste, op de Zulassungsbescheinigung Teil II staat ergens:
Zul-Besch Teil II ausgegeben aufgrund guatachten $ (=paragraaf tekentje maar staat niet op mijn computer) $21 STVZO, gutachten $13 EG-FGV, CoC, Datenblatt.

Rob66
Berichten: 12

#23 , 15 jun 2015 18:44

Zie deze link eens????

http://www.bfov.be/images/dossiers/NL/4 ... 8herz1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#24 , 15 jun 2015 19:00

Zie deze link eens????

http://www.bfov.be/images/dossiers/NL/4 ... 8herz1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Zou dit afdrukken en meenemen naar de keuring, bij weigering u melden bij de hoofdverantwoordelijke van de keuring.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Rob66
Berichten: 12

#25 , 15 jun 2015 19:09

Inderdaad! En(!!!!) ook meteen een notaris die de het handelen van het keuringsstation officieel vastlegt! Ik ga morgen nog langs een advocaat om 1 en ander te laten controleren alvorens ik naar het keuringsstation stap. en ik neem het gesprek op via mijn GSM. Heb gemerkt dat als ge dat in uw jas steekt de kwaliteit bijzonder goed is. Ik ben het zo moe!
Laatst gewijzigd door Rob66 op 15 jun 2015 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#26 , 15 jun 2015 19:11

ook meteen een notaris die de het handelen van het keuringsstation officieel vastlegt!
denk niet dat dit zal lukken. je kan ook naar Brussel bellen (nr staat erop) en daar eens informeren, en kijken wat ze daar zeggen.
Laatst gewijzigd door sloeberken op 15 jun 2015 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Rob66
Berichten: 12

#27 , 15 jun 2015 19:12

ook meteen een notaris die de het handelen van het keuringsstation officieel vastlegt!
denk niet dat dit zal lukken.
Waarom denkt ge dat?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#28 , 15 jun 2015 19:15

Dat is niet de taak van een notaris, eventueel een deurwaarder, al vind ik het absurd en geldverspilling.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#29 , 16 jun 2015 16:35

Fahrzeugbrief is aanwezig (dat grote A4 document waar alles van het voertuig op staat), "Teil II" heet dat geloof ik..., heb ze nu niet bij de hand. En het andere document (klein formaat). Daarnaast de keurings rapporten van DEKRA.
Fahrzeugbrief moet toch volstaan ?

Alles wat ze op de keuring moeten weten, staat daar normaal op ...

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#30 , 16 jun 2015 16:40

Ik lees dat je België als voorbeeldstaat aanhaalt, maar de keuringsstations zijn toch geprivatiseerd?

PS: ik ben het zo beu/moe met die keuringsstations.....
De uitvoering is geprivatiseerd, naar werking en denkwijze zijn het nog steeds apparatsjiks ...


I feel your pain
Ik stond er 2 jaar terug met een nieuw voertuig gebouwd volledig conform EU R110 dat "voor eerste gebruik" gekeurd moest worden omdat de staatssecretaris voor mobiliteit dwaze wetgeving afleverde (what's new) :
1 gigantische schertsvertoning en gigantisch tijdsverlies

Terug naar “Consumenten Koop”