Tickets verkocht voor optreden - koper geraakt niet binnen
Geplaatst: 04 dec 2013 12:19
Beste mensen, ik zit met een probleem en had graag jullie advies hieromtrent eens gehad.
Ik heb via teleticketservice meerdere e-tickets aangekocht voor een optreden. Iemand uit de vriendenkring kon die avond uiteindelijk toch niet meegaan, en we wisten dit maar een week op voorhand. Uiteraard wou ik dit ticket van de hand doen, maar eerst heb ik me geinformeerd bij teleticketservice (de verdeler) over wat mag en niet mag. Daar wisten ze me te zeggen dat ik OF persoonlijk aanwezig moest zijn wanneer deze persoon de concertzaal betrad, OF dat ik de koper een geschreven bewijsje van verkoop diende mee te geven met geschreven "volmacht".
Ik heb al mijn gegevens neergeschreven, een kopie gemaakt van mijn identiteitskaart, daarbij een kort woordje (ik... verkoop aan ... een ticket met nr ... voor het optreden van ... te ...) en mijn handtekening.
Dit heb ik samen met het door mij afgedrukt e-ticket opgestuurd naar de persoon in kwestie.
Betaling en verzending zijn correct verlopen.
Daags na het optreden krijg ik een bericht van diezelfde persoon met daarin de opmerking dat hij niet is binnen geraakt op het optreden. Daar hadden de mensen verantwoordelijk voor de toegangscontrole hem geweigerd daar ik niet persoonlijk bij hem aanwezig was. Ook zegt deze persoon dat mijn ticket "blacklisted" was en eigenlijk beschuldigd deze persoon mij er van om datzelfde e-ticket meerdere malen te hebben afgedrukt. Uiteraard wil deze persoon een terugbetaling van het ticket.
Ik weet niet wat gedaan: mocht deze persoon inderdaad niet binnen geraakt zijn dan zou ik vlot de tickets terug betalen. Mijn probleem zit echter in het feit dat deze persoon niet kan bewijzen dat hij niet is binnen geweest. Op mijn vraag of hij geen bewijsje kan voorleggen van dit alles krijg ik het antwoord dat dit niet mogelijk was.
Ik heb nog steeds de originele mails van het sportpaleis, en niemand anders dan ik of deze persoon heeft dat ticket in handen gehad. Ik ben er dus 100% zeker van dat er geen duplicaten in omloop zijn/waren.
Mogelijke scenario's zijn dus:
- persoon in kwestie is niet binnen geraakt door verkeerde manipulatie van de tickets
- persoon in kwestie is niet binnen geraakt door een fout gemaakt door teleticketservice (een overijverige bewaker aan de toegangscontrole?)
- persoon in kwestie is wel binnen geraakt en is nu aan het proberen zijn geld te recupereren.
Zoals ik al zei: ik heb geen probleem met een terugbetaling, maar ik heb geen zim om me "in 't zak" te laten zetten ook niet. hoe ga ik hier mee om? Wie trekt aan het kortste eind in deze discussie en waarom? Kan deze persoon inderdaad zijn geld terug eisen?
Uiteraard zit ik met dit alles erg verveeld: ik vind het ongelooflijk jammer dat iemand die graag dat optreden wou zien niet is binnengeraakt EN dat mijn geldige kaart dan uiteindelijk niet gebruikt zou zijn. Toch zie ik niet in hoe dit fout is kunnen lopen, en vraag ik me af wat ik moet doen.
alvast bedankt voor uw feedback
Ik heb via teleticketservice meerdere e-tickets aangekocht voor een optreden. Iemand uit de vriendenkring kon die avond uiteindelijk toch niet meegaan, en we wisten dit maar een week op voorhand. Uiteraard wou ik dit ticket van de hand doen, maar eerst heb ik me geinformeerd bij teleticketservice (de verdeler) over wat mag en niet mag. Daar wisten ze me te zeggen dat ik OF persoonlijk aanwezig moest zijn wanneer deze persoon de concertzaal betrad, OF dat ik de koper een geschreven bewijsje van verkoop diende mee te geven met geschreven "volmacht".
Ik heb al mijn gegevens neergeschreven, een kopie gemaakt van mijn identiteitskaart, daarbij een kort woordje (ik... verkoop aan ... een ticket met nr ... voor het optreden van ... te ...) en mijn handtekening.
Dit heb ik samen met het door mij afgedrukt e-ticket opgestuurd naar de persoon in kwestie.
Betaling en verzending zijn correct verlopen.
Daags na het optreden krijg ik een bericht van diezelfde persoon met daarin de opmerking dat hij niet is binnen geraakt op het optreden. Daar hadden de mensen verantwoordelijk voor de toegangscontrole hem geweigerd daar ik niet persoonlijk bij hem aanwezig was. Ook zegt deze persoon dat mijn ticket "blacklisted" was en eigenlijk beschuldigd deze persoon mij er van om datzelfde e-ticket meerdere malen te hebben afgedrukt. Uiteraard wil deze persoon een terugbetaling van het ticket.
Ik weet niet wat gedaan: mocht deze persoon inderdaad niet binnen geraakt zijn dan zou ik vlot de tickets terug betalen. Mijn probleem zit echter in het feit dat deze persoon niet kan bewijzen dat hij niet is binnen geweest. Op mijn vraag of hij geen bewijsje kan voorleggen van dit alles krijg ik het antwoord dat dit niet mogelijk was.
Ik heb nog steeds de originele mails van het sportpaleis, en niemand anders dan ik of deze persoon heeft dat ticket in handen gehad. Ik ben er dus 100% zeker van dat er geen duplicaten in omloop zijn/waren.
Mogelijke scenario's zijn dus:
- persoon in kwestie is niet binnen geraakt door verkeerde manipulatie van de tickets
- persoon in kwestie is niet binnen geraakt door een fout gemaakt door teleticketservice (een overijverige bewaker aan de toegangscontrole?)
- persoon in kwestie is wel binnen geraakt en is nu aan het proberen zijn geld te recupereren.
Zoals ik al zei: ik heb geen probleem met een terugbetaling, maar ik heb geen zim om me "in 't zak" te laten zetten ook niet. hoe ga ik hier mee om? Wie trekt aan het kortste eind in deze discussie en waarom? Kan deze persoon inderdaad zijn geld terug eisen?
Uiteraard zit ik met dit alles erg verveeld: ik vind het ongelooflijk jammer dat iemand die graag dat optreden wou zien niet is binnengeraakt EN dat mijn geldige kaart dan uiteindelijk niet gebruikt zou zijn. Toch zie ik niet in hoe dit fout is kunnen lopen, en vraag ik me af wat ik moet doen.
alvast bedankt voor uw feedback