Landingspagina annuleren

jackyvdv
Topic Starter

Landingspagina annuleren

#1 , 05 nov 2013 12:47

Beste,

Ik kreeg vorige week maandag een telefoon van een vertegenwoordiger die zich voorstelde als vertegenwoordiger van websitebouwer BeUp en vroeg of hij even mocht langskomen om in 15 minuten hun product voor te stellen, op donderdag 31 oktober belde hij aan, het was een vlotte prater en ik twijfelde om mee te stappen in hun project maar na 2u heb ik dan toch het contract getekend. achteraf google geraadpleegd en ik heb geen vertrouwen meer in hun diensten.

Ik heb een contract getekend voor 5 landingspagina's, BeUp zal dus een soort website bouwen die heel hoog in google moet te zien zijn.
Het contract spreekt over 2 jaar met een maandelijks bedrag van 139 euro exclusief btw, ik betaalde ook contant een administratiekost van 90 euro.
Nu twijfel ik aan hun project en wil het contract dus annuleren, kan ik dat nog annuleren en binnen welke termijn en moeten ze dan ook de 90 euro administratiekosten terug storten wat ik contant heb betaald?

Met vriendelijke groeten,
Jacky

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 05 nov 2013 13:44

bent u consument of niet?

jackyvdv
Topic Starter

#3 , 05 nov 2013 14:33

Ik ben consument

Reclame

jackyvdv
Topic Starter

#4 , 05 nov 2013 15:02

Ik zie net dit op het internet, dus zal ik 7 dagen de tijd hebben, zaterdag en zondag niet meegerekend.
Vorige donderdag contract getekend dus vrijdag is dag 2, maandag dag 3 en vandaag dag 4, aangetekende brief is vandaag gepost.
Telt de poststempel als uiterste termijndag of het in ontvangst nemen van de brief?
En wat als ze de brief niet in ontvangst nemen.

Bericht van op internet:

Voor aankopen buiten de onderneming, blijft de herroepingstermijn van zeven werkdagen van kracht. Dit betreft dus de aankopen op salons, beurzen en tentoonstellingen, op voorwaarde dat de volledige aankoopsom meer dan 200 euro bedraagt en die niet ter plaatse betaald werd. Deze bedenktijd van 7 werkdagen geldt ook voor aankopen thuis bij de consument, op zijn werk, evenals tijdens een uitstap die door of voor de onderneming georganiseerd werd buiten de lokalen van de onderneming.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 nov 2013 15:13

Hebt u soms getekend dat de 'verkoper' mocht langskomen?

jackyvdv
Topic Starter

#6 , 05 nov 2013 15:43

Neen, hij belde mij op en vroeg of hij eens langs mocht komen om zijn product voor te stellen het zou maar 15 minuten duren.
Het was een vlotte prater en ik zei dat ik het te duur vond met 200 euro exclusief btw btw per maand en hij belde zijn baas en zei dat hij een korting kon geven, ik moest dan maar 129 euro exclusief btw betalen, na lang aandringen en een mooi bod op papier heb ik dan getekend, maar nu lees ik toch veel klachten over dit bedrijf en wil dus het contract ontbinden, wettelijk heb je bij een aankoop toch 7 dagen dacht ik zo?

Franciscus

#7 , 05 nov 2013 15:56

Ook eens lezen
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 12&t=16993" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet" onclick="window.open(this.href);return false;
en
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ha ... nkHJrM5qJM" onclick="window.open(this.href);return false;

mava105

#8 , 05 nov 2013 16:27

Als die firma uw toestemming om langs te komen heeft opgenomen op band, heb je geen bedenktijd meer om te annuleren.
Je zal het spoedig weten als hun antwoord in de bus valt.

jackyvdv
Topic Starter

#9 , 05 nov 2013 16:56

Ik dacht dat je wettelijk 7 dagen tijd hebt om te annuleren, ongeacht waar je een product koopt, online, huisbezoek, winkel...
Ik denk niet dat het op band staat want de verkoper heeft gebeld met zijn gsm terwijl hij op de baan was.
Ik laat hun antwoord hier ook weten.

Franciscus

#10 , 05 nov 2013 17:01

Lees in elk geval de opgegeven teksten eens aub.

JPV

#11 , 05 nov 2013 17:18

Ik ben consument
u hebt géén onderneming, noch een ondernemingsnummer?

Waarvoor ging u de website gebruiken?

jackyvdv
Topic Starter

#12 , 05 nov 2013 19:20

Ah ik had het mis begrepen, ik heb een bedrijf in bijberoep en een ondernemingsnummer.

Franciscus

#13 , 05 nov 2013 19:26

Dan is het een overeenkomst tussen twee firma's.... en dat is iets totaal anders.
U wordt 'geacht' gelijkwaardige partners te zijn en op de hoogte van de vingerende wetgeving.

jackyvdv
Topic Starter

#14 , 05 nov 2013 19:41

Dus zit ik 48 maanden vast aan het contract.
Als ze uitvoeren wat ze beloven dan is er niets mis mee, maar ik hoor andere dingen dus afwachten maar.

Bedankt iedereen.

Jef 007

#15 , 05 nov 2013 19:43

ik ben in het verleden ook scheep gegaan met deze firma, spijtig maar helaas
ik had ook eerst google moeten raadplegen alvorens contract te tekenen
na het betalen van een soort van schadevergoedingen heb ik ze kunnen buitenstampen

Terug naar “Consumenten Koop”