voorschot betaald voor een nieuwe voordeur

sieggy
Topic Starter

voorschot betaald voor een nieuwe voordeur

#1 , 31 okt 2013 19:31

Beste forumleden,

Ik ontving recent een aantal offertes voor een nieuwe voordeur van een bouwfirma. Telkens met kleine wijzigingen en telkens lag de prijs in dezelfde lijn.
Vandaag kwam de baas van de firma bij mij thuis de maten opnemen en hij stelde voor om een extra boog te installeren. Dit zou een kleine meerprijs zijn. Hij rekende ter plaatse de nieuwe prijs uit en ik betaalde cash 40% voorschot. (dit staat in de voorwaarden dat er 40% voorschot dient betaald te worden)
Het voorschot kwam neer op 1106 EUR en ik betaalde afgerond 1100 EUR. Hieruit kan je afleiden dat de totaalprijs 2.765 EUR zou zijn (1106 gedeeld door 40%) Ik kreeg een bewijs van betaling.

Nu ontving ik de definitieve offerte en die was plots 535 EUR duurder! (meer dan 3300 EUR).
Ik stuurde onmiddellijk een mail om te vragen dit te willen herbekijken.

Mochten ze niet akkoord gaan, kan ik dan mijn voorschot terugvragen? (Ik heb nog geen offerte getekend of mij ergens mee akkoord verklaard). Natuurlijk heb ik wel een voorschot betaald...
Wat ik eventueel overweeg mochten ze hun prijs niet laten zakken zoals afgesproken is een "oude" offerte tekenen zonder die extra boog.

Alvast bedankt voor uw reacties

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 31 okt 2013 19:34

Het verschil is de BTW.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

sieggy
Topic Starter

#3 , 01 nov 2013 10:14

Nee hoor, alle offertes waren inclusief BTW. (6% BTW)

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”