Pagina 1 van 1
Folderaanbieding dewelke NIET voorradig is
Geplaatst: 31 okt 2013 09:36
door nonno
Ik ontving verleden week per post (aan mij gericht) een reclameboekje van Colruyt met de aanbiedingen. Er stond o.a. in vermeld dat bij aankoop van 8 flesjes Cyney bier, er 4 gratis zouden afgeleverd. Ik dus naar de Colruyt winkel om 16 flesjes te kopen (en dus 8 gratis bovenop te krijgen). Totaal 24 flesjes, waarvan slechts 16 te betalen.
In de winkel was geen enkel flesje Cyney te verkrijgen (ondanks tweede dag van de aanbieding). Ik contacteerde een bediende en die bevestigde mij dat er geen enkel flesje Cyney geleverd werd...
Een mail naar Klantendienst Colruyt verzonden, maar daar wordt helemaal niet op geantwoord!
Wat nu?
Kan ik vragen aan Colruyt dat ze me de aanbieding later kunnen bezorgen (door bvb. een bon in die zin af te leveren)?
Is dit geen voorbeeld van misleidende reclame?
Kan iemand mij hier iets meer over verduidelijken wat de wet hieromtrent zegt?
Alvast bedankt,
Nonno
Re: Folderaanbieding dewelke NIET voorradig is
Geplaatst: 31 okt 2013 10:40
door Jef 007
en bij uitbreiding Aldi, Lidl etccc waar 2 uur na uitbrenging van de folder reeds geen produkten meer te vinden zijn
Re: Folderaanbieding dewelke NIET voorradig is
Geplaatst: 31 okt 2013 16:26
door mava105
Niet iedere colruyt heeft het hele gama in de verkoop . Mogekijks zal je ze wel vinden in een grotere colruyt.
Heb ook wat geduld. Die mensen van de klantendienst hebben ook maar 2 handen, en het is daarbij ook nog verlofperiode
Re: Folderaanbieding dewelke NIET voorradig is
Geplaatst: 15 jul 2016 12:06
door baaigones
Oud topic, maar zelfde boosdoener …
En normaal gezien zou ik dit blauwblauw laten, maar omdat Colruyt volgens mij de laatste tijd niet goed bezig is qua prijspolitiek (je moet zo ongeveer een eigen boekhouding bijhouden om te zien of hun promo’s wel promo’s zijn aan het tempo waarmee hun prijzen wijzigen, los van hun befaamde rode prijs) zou ik deze keer toch nog een reactie willen sturen op hun standaardantwoord.
Is er niet ergens een wetgeving die bepaalt dat er een bepaalde hoeveelheid aanwezig dient te zijn in geval van reclame-acties, en zou een uitgeputte voorraad na één dag van een actie die twee weken zou duren dan niet duiden op een te kleine voorraad ? En dit los van het feit dat de medewerker eigenlijk zélf aangeeft dat de gratis producten überhaupt nooit voorradig geweest zijn.
Dit is de situatie, eerst mijn mail en daarna het standaard nietszeggende antwoord van de ‘klantendienst’. Iemand tips welk antwoord ik hen kan geven ?
“Geachte,
in uw reclamefolder, geldig van 29/06/2016 tem 12/07/2016 stond een actie vermeld waarbij men een gratis wijnboek (twv 12,49 €) kreeg bij aankoop van 6 flessen bubbels of wijnen (zonder verdere specificatie van bepaalde wijnen en/of bubbels) Op 30/06/2016 kochten wij 2 kartons (12 flessen dus) ‘Gran Baron cava brut’ maar aan de kassa kregen we te horen dat er bij deze aankoop geen recht was een gratis wijnboek want ‘de kassa gaf dit niet aan’. Na enig aandringen van mijn echtgenote, met de folder bij de hand, zei de bijgeroepen verantwoordelijke dat de voorraad boeken reeds uitgeput was. Me dunkt dat dit redelijk vreemd is op de tweede dag van een actie die normaal gezien twee weken loopt. Naast de kassa hing wel duidelijk de boodschap aan de medewerkers dat de wijnboeken dienden ingescand te worden. Ter compensatie noteerde hij op onze kassabon dat we bij ons volgende bezoek (we zijn wekelijkse Colruyt-klanten) recht hadden op dit wijnboek. op donderdag 07/07/2016, deden we onze wekelijkse aankopen en kochten naar aanleiding van de promotie-prijs 4 kartons ‘Gran baron cava brut’ (zijnde 24 flessen). Opnieuw gaf het kassasysteem geen melding van het recht op een gratis wijnboek dus vroegen we er dan maar zelf naar bij de medewerkster (geen jobstudent, voor alle duidelijkheid). Die was niet op de hoogte van de actie, wat mij doet vermoeden dat er geen enkel wijnboek afgeleverd geweest is. Graag zouden wij dus on(s)(ze) wijnboek(en) waar wij recht op hadden verkrijgen.
Eerdere problemen in verband met onze aankopen werden door uw klachtendienst steeds naar behoren geregeld, wij kijken dan ook uit naar uw voorstel om dit euvel op te lossen.
Met vriendelijke groeten,
***"
Reactie klantendienst Colruyt :
“Uw dossiernummer: INC***
Beste meneer *** ,
Wij hebben uw email goed ontvangen, waarvoor dank.
Door het grote succes van deze actie zaten we jammer genoeg snel door onze voorraad. In onze folder staat er wel bij dit artikel dat deze actie geldt zolang de voorraad strekt.
Onze excuses voor dit ongemak.
Met vriendelijke groet,
***
Klantendienst”