te hoge factuur, wat kan ik hier aan doen?

kuk
Topic Starter
Berichten: 2

te hoge factuur, wat kan ik hier aan doen?

#1 , 18 jun 2007 10:45

Ik heb een veel te hoge factuur gekregen....
Hoe moet ik dit aanpakken? Ik ben helemaal niet straf in protesteren, dus als iemand me op weg kan helpen om dit op de juiste manier aan te pakken, graag!


---------
In januari nam ik telefonisch contact op met een fiscalist om een afspraak te maken om raad te vragen. Hij stelt aan de telefoon al een aantal vragen.
Er wordt dus een eerste afspraak gemaakt. Het eerst uur advies is volgens de website van de fiscalist gratis. Ik heb toen dus geen factuur ontvangen, en over het "dure" telefoongesprek wordt niets vermeld.

Na het eerste contact in januari heb ik in mei een 2e keer een afspraak gemaakt voor extra uitleg, wat volgens mij wel betalend was.

Achteraf op het factuur in mei wordt aangerekend:
1. het aantal minuten van het telefoongesprek voor een afspraak in januari
2. het "gratis" uur -> dit werd na protest dan wel in mindering gebracht
3. het laatste advies (eerst werden hier 60 min aangerekend, maar dit werd teruggebracht naar de correcte en reele 45 min)

DUS in plaats van een factuur voor 45 min worden er 85 min aangerekend.

Ik ben hier niet mee akkoord, en liet dit ook weten per mail als reply op zijn factuur. Ik ben niet bereid te betalen voor het telefoongesprek. Ik heb de indruk dat die fiscalist gewoon wil proberen van zo veel mogelijk te factureren....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 19 jun 2007 13:52

Ik heb een veel te hoge factuur gekregen....
Hoe moet ik dit aanpakken? Ik ben helemaal niet straf in protesteren, dus als iemand me op weg kan helpen om dit op de juiste manier aan te pakken, graag!
PROTESTEREN VAN EEN FACTUUR



. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (plaats en datum)

Aan . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

(naam en adres van handelaar of firma, ondernemingsnummer en eventueel RPR)


Geachte,

Betreft: factuur nr. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Met dit schrijven wens ik uw factuur met nr. . . . . . . . . . . . ., die ik ontving op . . . . . . . . . . (datum) in haar totaliteit te protesteren. Gelieve zo vlug mogelijk met mij contact op te nemen om dit probleem te bespreken.

Zonder volledig te zijn, kan ik alvast het volgende opmerken m.b.t. uw factuur of levering
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Dit aangetekend schrijven werd u gestuurd onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkentenis.

Hoogachtend,


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
(Handtekening, naam en adres)

Stuur een kopie van uw brief eveneens per gewone post.

kuk
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 19 jun 2007 16:03

Bedankt!

Met dit voorbeeld kan ik toch al een "serieze" klacht formuleren

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”