Ik heb een veel te hoge factuur gekregen....
Hoe moet ik dit aanpakken? Ik ben helemaal niet straf in protesteren, dus als iemand me op weg kan helpen om dit op de juiste manier aan te pakken, graag!
---------
In januari nam ik telefonisch contact op met een fiscalist om een afspraak te maken om raad te vragen. Hij stelt aan de telefoon al een aantal vragen.
Er wordt dus een eerste afspraak gemaakt. Het eerst uur advies is volgens de website van de fiscalist gratis. Ik heb toen dus geen factuur ontvangen, en over het "dure" telefoongesprek wordt niets vermeld.
Na het eerste contact in januari heb ik in mei een 2e keer een afspraak gemaakt voor extra uitleg, wat volgens mij wel betalend was.
Achteraf op het factuur in mei wordt aangerekend:
1. het aantal minuten van het telefoongesprek voor een afspraak in januari
2. het "gratis" uur -> dit werd na protest dan wel in mindering gebracht
3. het laatste advies (eerst werden hier 60 min aangerekend, maar dit werd teruggebracht naar de correcte en reele 45 min)
DUS in plaats van een factuur voor 45 min worden er 85 min aangerekend.
Ik ben hier niet mee akkoord, en liet dit ook weten per mail als reply op zijn factuur. Ik ben niet bereid te betalen voor het telefoongesprek. Ik heb de indruk dat die fiscalist gewoon wil proberen van zo veel mogelijk te factureren....