onterechte factuur

LievenDG
Topic Starter
Berichten: 2

onterechte factuur

#1 , 24 okt 2013 13:22

Beste,

Even een samenvatting van het probleem:

In 2008 in het kader van verbouwingen nieuwe verwarming en ventilatie laten plaatsen.
De aananemer heeft de zaak niet afgeregeld en opgestart, maar eiste nu wel een betaling van openstaande factuur.

Kreeg in de loop van 2011 aangetekend schrijven van uitstaande schuld voor opstarten en afregelen installatie.
Heb telefonisch gemeld deze niet te betalen vanwege niet uitgevoerd.
Ik heb ook nooit de factuur in mijn bezit gehad.
Nu 5 jaar na datum krijg ik van advocaat van schuldeiser een aangetekend schrijven met minnelijke schikking, alvorens de juridische weg.
Heb geprobeerd, zowel met de schuldeiser als de advocaat in contact te komen.
Zij hebben echter op geen enkele actie van mij gereageerd. E-mails zijn wel afgeleverd maar niet geopend.
Telefonisch niet te bereiken, enkel de secretaresses of medewerkers.
Daar alles op zo een korte termijn te regelen viel, heb ik de gevraagde som betaald. Waarschijnlijk heel stom van mij, maar door de drukte in mijn zaak, en nog nooit met de advocatuur in aanraking te zijn gekomen, had ik ook niet direct een actie klaar.
Nu, 10 dagen na één van mijn mails, krijg ik van de advocaat melding dat mijn grieven naar zijn klant zijn dorgespreeld.
Rijkelijk laat na de verloopdatum van debetaling.

Mijn vraag: kan ik hier nog juridische stappen ondernemen?
Aannemer kan geen documenten opleveren die bewijzen dat hij afregelen en opstart vande installatie heeft uitgevoerd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 39720
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 okt 2013 13:37

Hebt u ooit de partij aangetekend in gebreke gesteld?

LievenDG
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 24 okt 2013 13:49

Dit heb ik spijtig genoeg niet gedaan. Waarschijnlijk een blunder.
De factuur heb ik nooit ontvangen.
Na hun aangetelkend schrijven telefonisch contatct gehad;
Kredietnota gevraagd, maar die is dus nooit gekomen, wat ik niet goed opgevolgd heb.
De factuur, die ik nu via hun boekhouding bekomen heb, heeft een datum die recenter is, als de werkbon van de firma die de ketel wel is komen afregelen.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”