betwisting factuur - factuur onderaannemer

dober
Topic Starter

betwisting factuur - factuur onderaannemer

#1 , 23 okt 2013 08:27

Wij hebben een geschil met de persoon die ons terras in gepolierde beton heeft gelegd. Wij zijn niet akkoord met een aantal dingen, hebben hem ook in gebreke gesteld, aangetekend schrijven gestuurd om de factuur te betwisten. Een voorschot hebben we al wel betaald.

Wij hebben hem gevraagd een minnelijke tegensprekelijke expertise te laten uitvoeren waarbij alle partijen aanwezig zijn. Wij zijn ook bereid alle aanbevelingen van de expert te aanvaarden (als die zegt dat alles juist is uitgevoerd) en dan zijn factuur onmiddellijk te betalen.

Hij laat ons weten dat hij een expert van het WTCB zal laten komen (weet eigenlijk niet of die zo onafhankelijk zijn eigenlijk).

Wij hebben hem een mail gestuurd waar we alle punten in hebben opgesomd waar we vraagtekens bij zetten. Ondertussen heeft hij al heel wat mails naar ons gestuurd die echt niet "redelijk" genoemd kunnen worden. Hij scheldt en roept (met hoofdletters schrijven en uitroeptekens). Hij heeft ons ook laten weten dat hij een creditnota zal sturen voor zijn factuur en dat hij de betoncentrale dan rechtstreeks gaat laten factureren aan ons.

Mijn vraag is nu: door het feit dat we die factuur betwisten, kan hij dan zomaar de betoncentrale zeggen dat zij een factuur naar ons moeten sturen ?

Zijn factuur geeft ook geen enkel detail, kunnen wij dit eisen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 okt 2013 15:02

hier de link
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... 3115,d.Yms" onclick="window.open(this.href);return false;

Desnoods belt u daar al eens mee om meer inlichtingen.

dober
Topic Starter

#3 , 23 okt 2013 15:55

daar heb ik al mee gebeld maar als particulier zijnde, geven ze geen informatie.

Mijn vraag gaat eigenlijk over de factuur. Moeten wij een factuur accepteren van de betoncentrale waar wij nooit een overeenkomst mee hebben gesloten ?

Reclame

bartvdv

#4 , 23 okt 2013 16:34

Ik zou er mij vandaag niet al te veel zorgen om maken.
Neen, je moet die niet accepteren en de betoncentrale zal dat ook niet doen. Jullie hebben een contract met de persoon die jullie terras heeft gelegd.
Je kan je zelfs afvragen of als de persoon jullie een creditnota bezorgt, hij daarmee niet aangeeft akkoord te gaan met het 'slechte' werk en jullie dus sterker staan ?
Laatst gewijzigd door bartvdv op 24 okt 2013 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.

dober
Topic Starter

#5 , 24 okt 2013 10:29

Ik zou er mij vandaag niet al te veel zorgen om maken.
Neen, je moet die niet accepteren en de betoncentrale zal dat ook niet doen. Jullie hebben een contract met de persoon die jullie terras heeft gelegd.
Je kan je zelfs afvragen of als de persoon jullie een creditnota bezorgd hij daarmee niet aangeeft akkoord te gaan met het 'slechte' werk en jullie dus sterker staan ?
Dat is inderdaad zo - zo had ik het nog niet bekeken.

Nog een vraagje: we hebben al een voorschotfactuur betaald (nadat hij de bekisting is komen plaatsen en betonnetten geleverd). Moeten wij die nu ook nog betwisten ?

bartvdv

#6 , 24 okt 2013 11:20

Bekisting en betonnetten zijn geplaatst of geleverd, en als daar niks verkeerd mee is, heb je verder ook geen verhaal meer.

dober
Topic Starter

#7 , 28 okt 2013 09:47

De betonman moest normaal gezien de bekisting vorige vrijdag komen afbreken. Ik heb ondertussen schrik van die man (fysiek schrik) en wil dus niet dat die nog komt als mijn echtgenoot niet thuis is. Hebben hem dan maandag vorige week al laten weten dat vrijdag niet zou gaan maar dat hij een andere afspraak kan maken voor zijn bekisting af te breken.

Gisteren kregen we van hem een mail dat hij vanaf nu een dwangsom van 50 Euro/dag gaat aanrekenen omdat we hem verbieden zijn bekisting te komen ophalen. Dit kan toch zo maar niet.?

Terug naar “Consumenten Koop”