Offerte door aanbieder herroepen na betaling

kg8
Topic Starter

Offerte door aanbieder herroepen na betaling

#1 , 16 okt 2013 14:33

Hallo,

Recent heb ik een (online) bestelling geplaatst voor een laptop, dit bij een van de grote fabrikanten van computers en laptops.

De laptop op zich was in promotie en stond particulier op de website voor 1.580 € (oorspronkelijke prijs 1.890 €).
Nu had ik voor deze laptop ook een offerte gevraagd om deze professioneel aan te kopen, waarna ik deze kreeg met verkoopprijs 1.470 €.

Na het ontvangen van deze offerte heb ik ze ondertekend teruggestuurd en de betaling van 1.470 € voldaan.

Na het ontvangen van de betaling komt de verkoopdienst echter terug op de in de offerte opgenomen prijs, en vragen ze een bijstorting tot 1.860 € vooraleer ze het product opsturen.
De in de offerte opgegeven prijs is volgens hen foutief, en voor die prijs kunnen ze hem niet leveren. In hun mail gebruiken ze de formulering
Onze excuses voor het ongemak.Het was zoals eerder aangegeven een fout op de offerte. De juiste prijs is 1865€. Ik trachte via onze finance een oplossing te vinden maar door de lage margin kon de bestelling niet voor dezelfde bedrag doorgaan. Indien u niet in staat bent om het resterend bedrag te betalen dan kunt u mij de volgende details opsturen om uw geld terug te storten op uw rekening
.

Intussen is ook de particuliere actie van 1.580 € verlopen en is dat ook geen optie meer.

Als ik me niet vergis is een offerte bindend voor de persoon die ze aanbiedt?
De klantendienst zegt me niet te kunnen helpen, en dat ik de keuze heb tussen bijstorten of men geld terug krijgen. Maar uiteraard wil ik gewoon de laptop ontvangen voor de afgesproken prijs.

Mijn vraag is nu uiteraard hoe ik hier verder mee kan gaan?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Contacteer: Website

#2 , 17 okt 2013 16:34

Heeft u nog een kopie van de offerte?

Omdat een offerte een contractaanbod is van degene die ze opstelde, is ze bindend. Eenmaal u met deze offerte instemde, kwam er tussen u beiden een bindende overeenkomst tot stand.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

kg8
Topic Starter

#3 , 18 okt 2013 14:35

Na wat heen en weer bellen heb ik intussen bevestiging ontvangen dat ze de laptop zullen leveren voor de offerteprijs.
Het stoort me wel dat ze aanvankelijk onder hun verplichtingen proberen uit te komen, maar eind goed al goed.

Reclame

marc mortier

#4 , 18 okt 2013 16:17

"Het been stijf houden" is hier nogmaals lonend gebleken. Jammer dat heel wat consumenten die moedige houding niet (kunnen) opbrengen.

Terug naar “Consumenten Koop”