Online opgelicht

Walter_
Topic Starter

Online opgelicht

#1 , 15 okt 2013 01:40

Goeiendag samen,

Ik hoop dat iemand me hier wat advies kan geven, waarvoor bij voorbaat dank.
Ik koop al verschillende jaren heel wat spullen online, tot op heden met relatief weinig problemen. Echter denk ik nu echt opgelicht te zijn, en ik hoop de persoon in kwestie flink te laten zweten voor mijn centen.
Het gaat maar om een klein bedrag (€20), maar het gaat mij om het principe. Dit soort praktijken kan echt niet door de beugel.

Het verhaal:
Op 8 september de verkoper een mail gestuurd ivm een advertentie op een zoekertjes site. We komen tot een overeenkomst, en ik maak het geld over. Op 20 september vraag ik of er iets mis gelopen is, want ik heb nog niets ontvangen. De verkoper zegt me dat het pakje teruggekomen is wegens een slechte verpakking, en dat hij het direct terug op zal sturen. Ik antwoord dat dit geen probleem is, kan gebeuren. Een drukke periode volgt, en ik denk er even niet meer aan. Dan wordt het 6 oktober, nog steeds niets ontvangen, dus ik stuur nogmaals een mail met de vraag of er weer iets misgelopen is. Geen reactie, 11 oktober vraag ik een scan van het bonnetje van de post, of een traceernummer, zodat ik zelf bij het postkantoor om info kan gaan vragen. Nog steeds geen reactie, op 13 oktober stuur ik dat dat mijn laatste bericht is, en als ik tegen het einde van deze week niets gehoord heb, ik verdere stappen zal moeten ondernemen.
Vandaag (14 oktober) stuur ik een sms naar het nummer dat hij bij zijn andere advertenties heeft opgegeven, weer met de vraag voor een traceernummer, ook zonder reactie.
Ik vraag een kennis een mail naar hem te sturen, met een vraag over 1 van zijn andere advertenties, waarop hij binnen enkele uren wel antwoord geeft. Ik hoop zo zijn adres te weten te komen.
Morgen ga ik eens bij de post langs, maar ik denk dat zij weinig kunnen doen. Lijkt me sterk dat ze zonder verwittigen een pakje voor mij wekenlang achter gaan houden.

Nu, moest ik zijn adres vast kunnen krijgen, wat kan ik dan verder doen?
Mijn redenatie zou zijn, mailverkeer en betaalbewijs afdrukken & klacht neerleggen bij de politie, de zoekertjessite, en eens bij de bank langs gaan om te horen of zij iets voor mij kunnen betekenen?

Bedankt voor uw tijd!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Walter_
Topic Starter

#2 , 15 okt 2013 18:52

Ik ben ondertussen bij de bank en bij de post langs geweest. Zoals verwacht kan de bank niets voor mij doen, aangezien mijnheer toestemming zal moeten geven om het geld terug te storten. Bij de post kon men mij zonder traceernummer ook niet verderhelpen.
Ook amusant, ik belde hem met mijn gsm, waarmee ik eerder al gevraagd had om een traceernummer door te sturen. Ik kreeg direct voicemail. Toen met de vaste lijn geprobeerd, en kreeg de persoon zelf wel aan de lijn. Hij klonk nogal verrast, en beloofde mij dat het item maandag opgestuurd was, hij had het druk gehad, zijn mails niet kunnen bekijken, en 100 is geen 1. Mijn opmerking over het feit dat mijn gsm nummer geblokkeerd was en dat hij op mails van andere personen wel kon reageren ontweek hij, bleef herhalen dat ik 100% zeker morgen, ten laatste vrijdag het item zal aankrijgen.
Ik heb hem nadrukkelijk gezegd dat als ik deze week het pakje niet heb, ik met alles naar de politie stap. "Geen probleem meneer, het komt zeker aan!".

Nu, door eerder opzoekwerk wist ik al dat hij in een bepaalde gemeente verbleef. En hij heeft niet door dat dat ander email adres ook van mij is, en heeft er zijn adresgegevens aan door gegeven, de gemeente komt overeen, dus ik denk wel dat ik kan zeggen dat ik hem bij zijn spreekwoordelijk pietje heb, moest het pakje uitblijven.

Matt

#3 , 02 nov 2013 14:21

En en en?

Hoe is het verder afgelopen?

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”