In mei 2012 koop ik bij X een electronische petroleum kachel merk Y.
één jaar later (mei) krijg ik deer een probleem mee....bij een lage temperatuur gaat de kachel uit.
Geen probleem herstelling onder garantie. Na +- 2maand ( en ettelijke telefoontjes ) komt het toestel terug, en wat blijkt als ik het wil gebruiken, dadelijk een foutmelding F4, wat betekend water in het reservoir of slechte verluchting. Alles geprobeerd zijnde verschillende soorten petroleum de kachel buiten plaatsen en proberen te laten branden niets hielp steeds foutmelding F4 wat ik voordien niet had.
Getelefoneerd naar X, (ondertussen reeds augustus geworden) ....we gaan het terug komen op halen en terugsturen was het antwoord.
Op einde september krijg ik een brief dat de garantie wordt geweigerd aangezien ik "ongeschikte petroleum" zou hebben gebruikt. en dus 69 € moet betalen en nog 19€ voor de transport kosten bij aflevering. ( dadelijk te betalen )
Ik kan onmogelijk bewijzen dat ik de juiste petroleum heb gebruikt en de leverancier heeft een gemakkelijk voorwendsel om de garantie niet toe te passen voor de herstelling. Momenteel zijn we reeds oktober en kan het nog 14 dagen duren eer ik de kachel terug heb
Ik vroeg aan X een gedetailleerd overzicht van de herstelling en de oorzaak zodat ik de leverancier van de petroleum kan aanspreken, maar dat wist men nog of dit ging bij X .
Wat raad u mij aan om te doen daar ik moeilijk kan bewijzen dat plotseling na de tweede herstelling er sprake is van een fout bij mij en bij de eerste herstelling daar niets werd over gezegd.
Alvast bedankt voor de eventuele reactie