garantie X

karel3012
Topic Starter
Berichten: 3

garantie X

#1 , 11 okt 2013 13:03

In mei 2012 koop ik bij X een electronische petroleum kachel merk Y.
één jaar later (mei) krijg ik deer een probleem mee....bij een lage temperatuur gaat de kachel uit.
Geen probleem herstelling onder garantie. Na +- 2maand ( en ettelijke telefoontjes ) komt het toestel terug, en wat blijkt als ik het wil gebruiken, dadelijk een foutmelding F4, wat betekend water in het reservoir of slechte verluchting. Alles geprobeerd zijnde verschillende soorten petroleum de kachel buiten plaatsen en proberen te laten branden niets hielp steeds foutmelding F4 wat ik voordien niet had.
Getelefoneerd naar X, (ondertussen reeds augustus geworden) ....we gaan het terug komen op halen en terugsturen was het antwoord.
Op einde september krijg ik een brief dat de garantie wordt geweigerd aangezien ik "ongeschikte petroleum" zou hebben gebruikt. en dus 69 € moet betalen en nog 19€ voor de transport kosten bij aflevering. ( dadelijk te betalen )
Ik kan onmogelijk bewijzen dat ik de juiste petroleum heb gebruikt en de leverancier heeft een gemakkelijk voorwendsel om de garantie niet toe te passen voor de herstelling. Momenteel zijn we reeds oktober en kan het nog 14 dagen duren eer ik de kachel terug heb
Ik vroeg aan X een gedetailleerd overzicht van de herstelling en de oorzaak zodat ik de leverancier van de petroleum kan aanspreken, maar dat wist men nog of dit ging bij X .
Wat raad u mij aan om te doen daar ik moeilijk kan bewijzen dat plotseling na de tweede herstelling er sprake is van een fout bij mij en bij de eerste herstelling daar niets werd over gezegd.
Alvast bedankt voor de eventuele reactie
Laatst gewijzigd door Vandebos op 11 okt 2013 14:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Namen verwijderd conform regels forum

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3823
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 okt 2013 14:20

"dadelijk een foutmelding"
Heeft u de winkel/fabricant ook dadelijk terug gecontacteerd?


edit: typo

karel3012
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 12 okt 2013 12:23

Ik heb dadelijk met firma x getelefoneerd, om die fout te melden, de tweede maal herstelling,en ze weigeren de garantie toe te passen om bovenstaande reden.
De eerste maal was er van "onzuivere petroleum" geen sprake en was het wel garantie, kachel heeft niet of nauwelijks gewerkt en plots is de oorzaak de petroleum.
Ze ( firma x ) weigert mij ook de gegevens van de invoerder te geven.

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 12 okt 2013 12:25

Stuur me het merk en type van petroleumkachel eens door? Via Privé bericht uiteraard.

karel3012
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 12 okt 2013 12:43

na de tweede herstelling is er plots sprake van "verkeerde brandstof" en geen garantie meer ....88€ dadelijk betalen bij aflevering.
Heb ik het recht om dit toestel eerst te proberen voor ik betaal ?
tot op heden weet ik nog steeds niet wanneer ik de kachel terug heb.

Terug naar “Consumenten Koop”