Van de advocaat krijgen we dit antwoord terug:
Echter dien ik u er in dit geval op te wijzen dat de rechters thans niet meer geneigd zijn om bij een verweerder-particulier toepassing te maken van de algemene verkoopsvoorwaarden. Zij achten doorgaans niet bewezen dat een particulier de algemene verkoopsvoorwaarden heeft geaccepteerd enkel en alleen door het feit dat een factuur werd opgemaakt.
Bijgevolg gaan zij in dergelijke gevallen doorgaans intresten en schadebeding steevast afkeuren en enkel de intresten aan wettelijke rentevoet toekennen. Hierdoor kan ik u geen garantie geven op succes. Ik vrees namelijk dat in uw geval de vrederechter van oordeel kan zijn dat het niet bewezen is dat tegenpartij (particulier) deze voorwaarden aanvaard heeft.
Goed, dan gaan we bij deze meteen onze facturen laten bedrukken zonder algemene voorwaarden.
Aangezien die toch niet rechtsgeldig blijken in geval van betwisting. Dat bespaart ons geld en het is beter voor het milieu.
Dus alvorens ik voor een klant iets bestel moet ik hem per mail vragen om onze voorwaarden te lezen en ons schriftelijk te melden dat hij hiermee akkoord gaat.
Dan mag hij een voorschot storten en pas dan zal ik tot bestelling van goederen overgaan.
Man man, in wat voor een wereld leven we tegenwoordig toch !