X komt garantieverplichting niet na

evert baars
Topic Starter

X komt garantieverplichting niet na

#1 , 02 okt 2013 12:57

LS, Ik heb in juni van dit jaar een auto gekocht bij X en tijdens de zomervakantie kreeg ik problemen met de auto (automatische versnellingsbak maakte een vreemd geluid). Ik had toen pas 2000 km met de auto gereden (de auto had 135 duizend km op de teller toen ik m kocht). Ik heb hier Y (zaakvoerder?) verschillende malen op aangesproken maar hij heeft nooit gereageerd. Onlangs heb ik hem telefonisch te pakken gekregen maar hij zegt gewoon dat hij hier niets mee gaat doen en ik het maar zelf uit moet zoeken. Ik vind dit ongelooflijk terwijl ik een koopcontract heb met zijn handtekening en de garantiebepalingen in de algemene verkoopsvoorwaarden. Ik kan daarom niets anders concluderen dan dat ik doorY van X opgelicht ben. Ik wil hem gaan aanpakken en wil graag weten wat de meest effectieve manier is in Belgie omdat ik zelf in Nederland woon.

Ik hoor zie jullie reactie graag tegemoet!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#2 , 02 okt 2013 14:57

Zéér dringend namen van bedrijven / personen verwijderen:
5. Materiaal waarop auteursrechten gelden en/of private correspondentie mogen niet geplaatst worden zonder akkoord van de eigenaar/betrokkene. Namen van personen of firma’s mogen niet worden vermeld. Daar permanente controle van alle berichten onmogelijk is, zijn enkel de plaatsers van het bericht aansprakelijk voor de eventuele schade hierdoor veroorzaakt.
http://www.juridischforum.be/forum/view ... =1&t=20561" onclick="window.open(this.href);return false;
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Jef 007

#3 , 02 okt 2013 15:04

garantiebepalingen voor rechtbank afdwingen
eerst aangetekend ingebrekestellen

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 okt 2013 15:40

Als Y je niet voordien al dagvaardt wegens laster en eerroof. :mrgreen:

Terug naar “Consumenten Koop”