factuur niet uitgevoerde lekdetectie
Geplaatst: 01 okt 2013 13:59
beste,
eerst en vooral mijn excuses voor het lange verhaal, maar moest het uit mijn systeem krijgen... Alvast bedankt voor uw begrip.
ik heb een afspraak gemaakt met een in lek-detectie gespecialiseerde firma om de oorzaak te achterhalen van de vocht-en schimmelvlekken op de muren.
Op de website van de firma staat dat ze verschillende gespecialiseerde technieken en apparatuur gebruiken, om de oorzaak en schade vast te stellen, en hadden ze me telefonisch ook gerustgesteld dat ze specialisten zijn in het traceren van alle oorzaken, hetgeen mij vertrouwen heeft gegeven om die firma te vragen.
De medewerker van de firma die langskwam, zag bij het binnenkomen dat de leidingen buiten de muren lopen en zei meteen dat waarschijnlijk verborgen leidingen als oorzaak niet aan de basis zouden liggen en dat hij waarschijnlijk de echte oorzaak van de vochtplekken op de muren niet zou kunnen achterhalen. Het eerste dat hij deed nadien, terwijl ik mijn verhaal probeerde te doen, is weglopen naar zijn koffer om het betaalautomaat te halen.
Hij duwde het apparaat onder mijn neus met de vraag eerst te betalen (zo'n 400 EUR), alvorens hij mocht beginnen zoeken.
Door zijn onverschillig overkomen en zijn eigen bewering dat hij waarschijnlijk niet veel zou kunnen doen/betekenen voor mijn probleem en het feit dat hij tijdens mijn uitleg wegliep om zijn betaaltoestel boven te halen, hadden mijn vertrouwen in de persoon en de firma meteen gekelderd.
Ik vroeg hem nog mij te overtuigen door mij te vertellen wat hij zou doen en of hij alsnog een mogelijke oorzaak zou kunnen aanwijzen, maar hij klapte dicht en belde naar zijn baas om te zeggen dat hij bij een klant stond die niet wilde betalen.
Uiteindelijk heeft hij nogmaals herhaald dat het enige dat hij kon doen is, kijken of er lekkende leidingen in de muren zaten -maar dat stelde ook nogmaals vast dat alles buiten de muren liep- en indien niet dat zou hij niet veel meer kon doen om de oorzaak van de vochtplekken te achterhalen.
Terwijl ik nog aan het nadenken was over de 'geblokkeerde' situatie, pakte hij zijn spullen terug bijéén en liep hij weg.
In tegenstelling tot wat er op de website van de firma staat om de klant gerust te stellen, vertrouwen te winnen en dat zij als deskundige firma oorzaken achterhalen, werd ik geconfronteerd met een onverschillige, niet erg beleefde persoon die meteen zelf toegaf dat zijn aanwezigheid weinig nut zou hebben voor mijn probleem.
Uiteindelijk is de lek-detectie dus niet uitgevoerd, maar toch heb ik vandaag een te betalen factuur van 400 EUR ontvangen voor de zogezegd "uitgevoerde lek-detectie".
Ben ik als particulier hier in fout gegaan om de geplande werken niet te laten doorgaan door verloren vertrouwen firma en door het feit dat de medewerker al van in het begin meegaf dat zijn aanwezigheid weinig nut had?
Kan/mag ik de factuur omwille van deze redenen weigeren?
De firma heeft ook nooit contact opgenomen met mij om te vragen wat er fout is gegaan.
Ipv eventuele administratieve en/of verplaatsingskosten aan te rekenen, krijg ik bovendien de volle factuur voor een niet geleverde dienst.
Wat raden jullie aan?
Alvast bedank.
eerst en vooral mijn excuses voor het lange verhaal, maar moest het uit mijn systeem krijgen... Alvast bedankt voor uw begrip.
ik heb een afspraak gemaakt met een in lek-detectie gespecialiseerde firma om de oorzaak te achterhalen van de vocht-en schimmelvlekken op de muren.
Op de website van de firma staat dat ze verschillende gespecialiseerde technieken en apparatuur gebruiken, om de oorzaak en schade vast te stellen, en hadden ze me telefonisch ook gerustgesteld dat ze specialisten zijn in het traceren van alle oorzaken, hetgeen mij vertrouwen heeft gegeven om die firma te vragen.
De medewerker van de firma die langskwam, zag bij het binnenkomen dat de leidingen buiten de muren lopen en zei meteen dat waarschijnlijk verborgen leidingen als oorzaak niet aan de basis zouden liggen en dat hij waarschijnlijk de echte oorzaak van de vochtplekken op de muren niet zou kunnen achterhalen. Het eerste dat hij deed nadien, terwijl ik mijn verhaal probeerde te doen, is weglopen naar zijn koffer om het betaalautomaat te halen.
Hij duwde het apparaat onder mijn neus met de vraag eerst te betalen (zo'n 400 EUR), alvorens hij mocht beginnen zoeken.
Door zijn onverschillig overkomen en zijn eigen bewering dat hij waarschijnlijk niet veel zou kunnen doen/betekenen voor mijn probleem en het feit dat hij tijdens mijn uitleg wegliep om zijn betaaltoestel boven te halen, hadden mijn vertrouwen in de persoon en de firma meteen gekelderd.
Ik vroeg hem nog mij te overtuigen door mij te vertellen wat hij zou doen en of hij alsnog een mogelijke oorzaak zou kunnen aanwijzen, maar hij klapte dicht en belde naar zijn baas om te zeggen dat hij bij een klant stond die niet wilde betalen.
Uiteindelijk heeft hij nogmaals herhaald dat het enige dat hij kon doen is, kijken of er lekkende leidingen in de muren zaten -maar dat stelde ook nogmaals vast dat alles buiten de muren liep- en indien niet dat zou hij niet veel meer kon doen om de oorzaak van de vochtplekken te achterhalen.
Terwijl ik nog aan het nadenken was over de 'geblokkeerde' situatie, pakte hij zijn spullen terug bijéén en liep hij weg.
In tegenstelling tot wat er op de website van de firma staat om de klant gerust te stellen, vertrouwen te winnen en dat zij als deskundige firma oorzaken achterhalen, werd ik geconfronteerd met een onverschillige, niet erg beleefde persoon die meteen zelf toegaf dat zijn aanwezigheid weinig nut zou hebben voor mijn probleem.
Uiteindelijk is de lek-detectie dus niet uitgevoerd, maar toch heb ik vandaag een te betalen factuur van 400 EUR ontvangen voor de zogezegd "uitgevoerde lek-detectie".
Ben ik als particulier hier in fout gegaan om de geplande werken niet te laten doorgaan door verloren vertrouwen firma en door het feit dat de medewerker al van in het begin meegaf dat zijn aanwezigheid weinig nut had?
Kan/mag ik de factuur omwille van deze redenen weigeren?
De firma heeft ook nooit contact opgenomen met mij om te vragen wat er fout is gegaan.
Ipv eventuele administratieve en/of verplaatsingskosten aan te rekenen, krijg ik bovendien de volle factuur voor een niet geleverde dienst.
Wat raden jullie aan?
Alvast bedank.