Pagina 1 van 1

Goed ontvangen dat niet overeenstemt met dat in de toonzaal

Geplaatst: 26 sep 2013 17:00
door Van Loy Myriam
Wij bestellen bij een bekende meubelzaak in Lier 12 stoelen op basis van een stoel die in de showroom staat.
Dezelfde stoel trouwens als degene die we 2 jaar geleden ook hebben gekocht in dezelfde meubelzaak.
Toen waren het 6 van diezelfde stoelen voor in onze living. Nu 12 voor in de veranda
Een week later gaan we die 12 stoelen zelf afhalen. Deze zitten per 2 stoelen in dozen verpakt.
De referenties op de factuur komen overeen met de bestelbon.
We komen thuis met die stoelen en die stoelen hebben een donkerbruine kleur ipv van een bijna zwarte kleur.
Kortom, de leverering die wij kochten heeft een lichtere tint en in ook niet blinkend van namaakleder, maar mat.
Dus komen niet overeen met de voorbeeldstoel die in de winkel stond.
Na 4 bezoeken in deze meubelzaak zijn we er nog steeds niet uit geraakt. Zij willen die stoelen niet terugnemen
want zij stellen: "U heeft ontvangen, wat u op papier besteld heeft";
Ondertussen hebben ze de stoel met de andere bijna zwarte kleur natuurlijk uit hun toonzaal genomen, juist voor dat we er
een foto wilde van maken.
Het personeel van deze winkel is op de hoogte van het probleem, maar zij worden het zwijgen opgelegd door hun baas.
Wat kunnen we nog ondernemen ?
Kunnen we hen onder die omstandigheden verplichten om die stoelen toch terug te nemen en ons geld terug te geven of
een waardebon ?

Re: Goed ontvangen dat niet overeenstemt met dat in de toonz

Geplaatst: 26 sep 2013 19:24
door Jef 007
het zal erop aan komen om te bewijzen dat u "bijna zwarte" stoelen besteld heeft
misschien eens dreigen met" testaankoop"