Hallo,
Ik zit met een probleempje ivm een online geboortelijst.
Korte vraag: is er bij een bestelling op een geboortelijst ook een bedenktijd van toepassing zoals bij andere online aankopen?
Volledige versie:
Een jeugdvriend is vorige week vader geworden. Gisteren zat het kaartje in de bus, met de gegevens om online de geboortelijst te raadplegen en indien gewenst enkele zaken te bestellen.
Ik besluit enkele stukken te reserveren, hiervoor maak ik een account aan op de site.
De winkel ligt in zijn buurt, ik klik aan dat ik de goederen ophaal en betaal in de winkel. Dit op zaterdag 28 september.
Wij hadden voorzien om deze zaterdag op te halen en dan ineens bij de gelukkige ouders te passeren.
Omdat het een serieuze afstand betreft en wij een druk schema hebben, kies ik speciaal stukken waar bij staat: direct leverbaar/altijd op voorraad.
Ik geef dan nog eens in dat ik de stukken ophaal en betaal op zaterdag 28 september.
Allemaal geen probleem (allemaal groene vlaggetjes).
Wanneer ik voor de laatste keer op bevestigen klik verschijnt de boodschap:
"bedankt voor uw bestelling, de goederen liggen klaar voor ophalen na 5 werkdagen (1 oktober). U ontvang hiervan geen bevestiging per mail."
Ik heb direct een mail gestuurd (bellen blijkt niet te lukken), met de melding dat er eerst werd gemeld dat de goederen beschikbaar zijn op 28/9 en enkele seconden later is dat 1 oktober. En dat ik in het geval van 1 oktober mijn bestelling wens te annuleren.
Ik heb screenshots van de pagina's, deze heb ik ook doorgemaild.
Dus de vraag: kan ik in geval van afhaling op 1 oktober (voor mij echt niet haalbaar), deze bestelling kostenloos annuleren?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.