Dubbele betaling, handelaar beweert niet ontvangen

anneke89
Topic Starter

Dubbele betaling, handelaar beweert niet ontvangen

#1 , 23 sep 2013 22:58

Hallo,

Hopelijk kan iemand mij raad geven. Ik heb op 5 augustus online een aankoop gedaan, waarbij bevestiging van de betaling via MasterCard "misgelopen is". Hierdoor heb ik het bedrag ook overgeschreven, en uiteindelijk het bestelde toch ontvangen. De handelaar beweert nu dat hij geen dubbele betaling ontvangen heeft, en weigert het teveel betaalde bedrag terug te betalen "omdat hij geen betalingen terugvindt". Kan ik hier iets aan doen?

Hieronder een samenvatting. Waar kan ik eventueel terecht om een klacht in te dienen? Het gaat maar om 25€, maar al is het uit principe...

05/08 bestelling geplaatst (tweede poging (eerste keer ging helemaal fout), wel foutcode "hasfout' gekregen) en betalingsbevestiging; "Deze e-mail bevestigt uw geplaatste bestelling." met betalingsdetails
06/08 mailtje naar hen gestuurd met de vraag of ze willen kijken of de bestelling inderdaad correct geregistreerd is, aangezien ik na betaling een foutcode kreeg, maar wel een bevestigingsmail van hen
06/08 al antwoord dat er één bestelling inderdaad geannuleerd was door een fout, maar dat er nog een bestelling met status "wacht op betaling" staat; "Volgens jou is deze betaling wel gelukt, kun je eventueel nakijken of de betaling werkelijk gelukt is. "
06/08 heb ik hen de bevestigingsmail van hen doorgestuurd, met de mededeling dat er nog niets van mijn MC afgehaald is (nagekeken in online banking), en met de vraag wat zij voorstellen om te doen
07/08 antwoord van hen: "Als de betaling ook niet op jou mastercard geregistreerd staat is de betaling duidelijk niet doorgegaan. Je kunt de betaling nog overmaken op onderstaande rekening: ..." - ik heb dan ook het bedrag overgeschreven (ook nog niets te zien op MC in online banking, dus ik ging er vanuit dat de betaling inderdaad mislukt was)
09/08 was het bedrag wel afgehaald van MC, dus heb ik hen dat ook gemeld en gevraagd hoe het met het teveel betaalde geregeld werd
11/08: antwoord van hen; "Ik heb nog een paar dagen gewacht om te zien of deze creditcardbetaling toch bij ons binnen kwam, maar helaas. Kun je misschien mij de bevestiging van de afboeking sturen, hiermee kan ik misschien de betaling traceren."
12/08 heb ik hen de bevestiging van mijn overschrijving, de kredietkaartafboeking en hun bevestigingsmail gestuurd
14/08 hen nogmaals een e-mail gestuurd of er enige vooruitgang was, bestelling ook nog niet ontvangen
14/08 reactie van hun dat ze de betalingen nog eens nakijken
19/08 de bestelling dan toch aangekregen, nogmaals gemaild hoe het nu verder moet met de dubbele betaling
05/09 rekeningafschriften aangekregen en gezien dat het inderdaad van MC afgehaald is (ik had met de bank gebeld, zij zeiden dat dat kan dat de handelaar de betaling nog niet ontvangen heeft, aangezien zij die ook maar 1x/maand uitbetaald krijgen) - nogmaals gevraagd hoe het verder moet met de dubbele betaling... ook nogmaals mijn rekeningnummer meegedeeld voor terugstorting
11/09 nogmaals e-mail gestuurd omdat ik geen antwoord kreeg, ondertussen geprobeerd hen te bellen (met vast toestel) maar kreeg steeds antwoordapparaat
13/09 met mijn gsm gebeld, toen nam er wel iemand op en die zei dat ik geen reactie kreeg omdat ik antwoordde op hun mails, en dat ze die mails niet aankrijgen, dat ik naar X moet mailen. Dus ik heb deze mail doorgestuurd naar X.
15/09 antwoord dat ze het nogmaals gaan bekijken
23/09 (vandaag) heb ik nog eens gemaild om te vragen of er enig schot in de zaak zit...
23/09 "Wij hebben nog enkele malen gezocht of er een tweede betaling vanuit jouw naam op onze rekening is gestort maar hebben niets kunnen vinden."
That's it.....

[Namen verwijderd conform regels forum:Vandebos]

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
anneke89
Topic Starter

#2 , 24 sep 2013 11:33

Ik heb contact opgenomen met MasterCard en kan via hen een betwisting indienen. Net gebeurd. Ik hou jullie op de hoogte van het resultaat, kan misschien nuttig zijn voor mensen die iets gelijkaardigs meemaken.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”