koop via internet op veiling

bos1
Topic Starter

koop via internet op veiling

#1 , 22 sep 2013 12:28

Hallo iedereen,
Ik deed een bod op een veilng via het intern. ....
enkele dagen later bleek ik het bod ( gewonnen) te hebben .... :mrgreen:
MAAR mijn biedprijs was bijna verdubbeld ! wat ik niet echt wist er komt bijna 60% bij aan kosten !
Nu is mijn vraag natuurlijk;
Kan ik daar nog onderuit..... zonder problemen ?
Ik heb al eens iets gehoord van een Wet die mij 7 dagen bedenk tijd of zo zou toelaten ?
dank bijvoorbaat.
mvg :shock:

!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 22 sep 2013 16:33

Heeft u de voorwaarden van de veiling gelezen en aanvaard bij het uitbrengen van een bod?

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 sep 2013 16:48

Zal waarschijnlijk wel, want gewoonlijk moet je die "voor akkoord" aanklikken om verder te kunnen gaan

Reclame

bos1
Topic Starter

#4 , 22 sep 2013 18:25

ja dat heb ik gedaan

Oude Belg

#5 , 22 sep 2013 23:30

Uw bod is bindend. Er is géén bedenktijd.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

bos1
Topic Starter

#6 , 23 sep 2013 07:42

bedankt voor de info

ddanck
Contacteer: Website

#7 , 23 sep 2013 10:27

Veel hangt af van de vraag of de verkoper een particulier dan wel een onderneming is. Bedenktijd hebt u enkel bij ondernemingen.

Kijk in elk geval eens op volgende link: http://www.eccbelgie.be/20120605/kopen- ... s71471.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

bos1
Topic Starter

#8 , 23 sep 2013 10:35

bedankt voor de heel interes. link .
en de
site was een veilingsite' Moyersoen'
mvg

Oude Belg

#9 , 23 sep 2013 11:36

4.6
Eenieder blijft verbonden aan zijn aankoop, ook al wordt een ander als koper opgegeven. Goederen niet afgehaald op de door
MMMMMM NV vastgestelde datum, zonder de uitdrukkelijke toestemming van MMMMMM NV, zullen ten laste van de koper
doorverkocht of weggehaald worden.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Joeri_J

#10 , 23 sep 2013 11:42

Over't feit dat het bod al dan niet inclusief btw, en inclusief veilingskosten en de btw hierop is vind ik wel niet veel terug.
Misschien speelt dit in het voordeel?

Kan me inbeelden dat er verschil is tussen bod:

€100 all in

of

€100 , + 21% btw => €121
hierop 17% kosten => €20,57, btw 21% hierop = €4,32
totaal: €145,89

ga er vanuit dat er iets in deze trend gebeurd is
aangezien ik enkel volgende vind ivm veilingkosten en btw etc...

BTW: 21%
Veilingkosten: 17%
BTW op veilingkosten: 21%
(zelf geen lid, dus het kan zijn dat dit ergens anders beter uitgewerkt is... imo alleszins niet 100% duidelijk voor leek...)

Lanox

#11 , 23 sep 2013 11:47

MAAR mijn biedprijs was bijna verdubbeld ! wat ik niet echt wist er komt bijna 60% bij aan kosten !
17% kosten + BTW = 60%?

Welk BTW tarief wordt er u aangerekend?

mava105

#12 , 23 sep 2013 11:52

(zelf geen lid, dus het kan zijn dat dit ergens anders beter uitgewerkt is... imo alleszins niet 100% duidelijk voor leek...)
Het staat allemaal klaar en duidelijk in hun verkoopsvoorwaarden. Iedereen kan die nalezen, zonder aangesloten of lid te zijn.
Onderaan de pagina (in kleine lettertjes) klikken op "verkoopsvoorwaarden, en dan scrollen naar Kosten en BTW.

[Niet van toepassing zijnde opmerking verwijderd:Vandebos]

Lanox

#13 , 23 sep 2013 11:58

@Joeri: u rekent BTW op BTW aan. Zelfs de fiscus moet het eerst accijnsen noemen voor hij zo een streek kan uithalen.

Oude Belg

#14 , 23 sep 2013 16:20

Hoe worden de veilingkosten en de BTW berekend?

De veilingkosten bedragen 17% bij een online veiling en 10% bij een gewone onderhandse verkoop.

De veilingkosten worden aangerekend op de toewijzingsprijs. De BTW bij een online veiling wordt aangerekend op zowel de toewijzingsprijs als op de veilingkosten.

€ 100 + 17 % veilingkosten = € 117. € 117 + 21% BTW = € 141,57.

Dat is de normale gang van zaken bij alle gerechtelijke verkopen op internet. Staat duidelijk in de voorwaarden, en voor wie het niet begrijpt, ook in de rubriek "vragen".

Terug naar “Consumenten Koop”